(Πώς και γιατί χρυσοπληρώνουμε τρόφιμα και φάρμακα όταν τα ίδια προϊόντα πωλούνται μισοτιμής στην υπόλοιπη Ευρώπη!
Στις 5 Ιουνίου 2010 έγραφα στη voria.gr
Στις 5 Ιουνίου 2010 έγραφα στη voria.gr
Στη χθεσινή συζήτηση για την ακρίβεια στη βουλή - ύστερα από ερώτηση του Αλέξη Τσίπρα στον πρωθυπουργό* - «ξεχάστηκαν» και δεν ανέλυσαν το θέμα της υπερτιμολόγησης προϊόντων πολυεθνικών επιχειρήσεων και των …
θυγατρικών τους στην Ελλάδα, σε βάρος – όπως αποδεικνύεται καθημερινά – των καταναλωτών!
θυγατρικών τους στην Ελλάδα, σε βάρος – όπως αποδεικνύεται καθημερινά – των καταναλωτών!
Καλά που η Υπουργός Οικονομίας και ανταγωνιστικότητας Λούκα Κατσέλη, ανέλαβε πρωτοβουλίες ώστε να ελεγχθεί το…πάρτι τιμών, ζητώντας από τους πολυεθνικούς ομίλους να τεκμηριώσουν - μέσα στον Ιούνιο – τις τιμές μεταβίβασης των ενδοομιλικών συναλλαγών τους (transfer pricing).
Με άλλα λόγια, η ελληνική πολιτεία ζητάει επιτέλους το …
λόγο, από τις θυγατρικές που εμφανίζονται να αγοράζουν ακριβά (από τις μητρικές εταιρείες) και στη συνέχεια πωλούν υψηλότερα στα σούπερ μαρκετ! Π.χ. η πολυεθνική προωθεί ένα αναψυκτικό στη θυγατρική 1, 10 ευρω και μετα στα σούπερ μαρκετ με 1,20 ευρώ, ενώ φορολογείται από το ελληνικό δημόσιο μόνο για τη διαφορά των 10 λεπτών (σχετική ερώτηση κατατέθηκε από το Βουλευτή Λαφαζάνη)
Με άλλα λόγια, η ελληνική πολιτεία ζητάει επιτέλους το …
λόγο, από τις θυγατρικές που εμφανίζονται να αγοράζουν ακριβά (από τις μητρικές εταιρείες) και στη συνέχεια πωλούν υψηλότερα στα σούπερ μαρκετ! Π.χ. η πολυεθνική προωθεί ένα αναψυκτικό στη θυγατρική 1, 10 ευρω και μετα στα σούπερ μαρκετ με 1,20 ευρώ, ενώ φορολογείται από το ελληνικό δημόσιο μόνο για τη διαφορά των 10 λεπτών (σχετική ερώτηση κατατέθηκε από το Βουλευτή Λαφαζάνη)
Σύμφωνα με τους ειδικούς του transfer pricing «η μητρική τιμολογεί τα προϊόντα της σε κάθε θυγατρική διαφορετικά. Αν σε μία χώρα η φορολογία είναι υψηλή, τότε επιλέγει και δίνει υψηλότερη τιμή χονδρικής, ενώ σε άλλη με χαμηλή δίνει… χαμηλότερη. Με τον τρόπο αυτό, στην πρώτη περίπτωση, που κάνει την υπερτιμολόγηση, αποφεύγει να πληρώσει υψηλό φόρο, καθώς εμφανίζει μικρά κέρδη. Έτσι το ίδιο προϊόν το πουλά ακριβότερα πχ στην Ελλάδα έναντι της Γερμανίας»**
Όμως αν πιστέψουμε τις εξαγγελίες, θα δούμε πολύ σύντομα, τα πολυεθνικά... ψάρια, στην απόχη του υπουργείου. Άλλωστε προς αυτήν την κατεύθυνση, συστήθηκε υπό την εποπτεία του γενικού γραμματέα Εμπορίου Σ. Κομνηνού ειδική ομάδα (στο transfer pricing) προκειμένου να σταματήσει το… πάρτι σε βάρος του καταπονημένου συνταξιούχου και μισθωτού. Η συγκεγκριμένη απόφαση, μάλιστα, για τη συγκρότηση και εκπαίδευση της ομάδας, συμπεριλαμβάνεται στο νέο φορολογικό νομοσχέδιο και στη φορολογία εισοδήματος.
* Απάντηση πρωθυπουργού σε επίκαιρη ερώτηση του Αλεξη Τσίπρα για τις ανεξέλεγκτες ανατιμήσεις:
«Η κυβέρνηση έχει κάνει κινήσεις προς την κατεύθυνση του ελέγχου της αγοράς και θα κάνει και άλλες στο μέλλον. Χωρίς ωστόσο ισχυρό καταναλωτικό κίνημα και με τη χώρα στην επιτήρηση, κληρονομιά της ΝΔ, οι υπουργοί δεν μπορούν να λύσουν το πρόβλημα της ακρίβειας. Είναι πολύ βασικό να λειτουργήσει το παρατηρητήριο τιμών, επιτρέποντας στον καταναλωτή να παρακολουθεί σούπερ μάρκετ και αγορές. Δεύτερον οι αγορανομικοί έλεγχοι με τα πρόστιμα. Οι Περιφέρειες θα πρέπει να έχουν ισχυρές ελεγκτικές αρχές και εποπτεία - ακόμα και στις λαχαναγορές. Έχουμε προωθήσει αγορανομικές διατάξεις όπως π.χ. στα φάρμακα, όπου επιτυγχάνεται για τα ταμεία, όφελος 140 εκ. ευρώ μηνιαίως. Παγώσαμε τα δίδακτρα στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, δώσαμε εντολή, για πρώτη φορά, υποβολής φακέλων τεκμηρίωσης των ενδοομιλικών συναλλαγών. Θέλουμε μια ανεξάρτητη και ισχυρή Επιτροπή Ανταγωνισμού για να τελειώνουμε με τους κουμπάρους».
**Ο αντίλογος των ξένων εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας και ελέγχουν κατά 60% την αγορά (!) είναι πως οι τιμές είναι υψηλότερες σε σχέση με άλλα κράτη της ΕΕ, λόγω υψηλής φορολογίας, γραφειοκρατίας και μορφολογίας... εδάφους (τα βουνά και το άσχημο οδικό δίκτυο επιβαρύνουν – λένε – τη διακίνηση των προϊόντων.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου