Η ανεργία βαδίζει ολοταχώς για να σπάσει το ρεκόρ του… 30%! Κυρίως γιατί οι πολιτικές που εφαρμόζονται είναι άτολμες, στερούμενες οραμάτων, στεγνές ιδεών και αποτελεσματικότητας. Ακόμη χειρότερα είναι λανθασμένες και επιφέρουν ζημιές.
Δεν θα επαναλάβω τα δύο φαινόμενα με τα τέλη κυκλοφορίας και το πετρέλαιο θέρμανσης όπου οι… φωστήρες του υπουργείου οικονομικών κατάφεραν να βασανίζουν τον λαό (που τους βρίζει αλλά ταυτόχρονα) να μειώσουν και τα έσοδα του κράτους, μέσα στην δυσκολότερη συγκυρία! Θα σταθώ, ύστερα απ όσα διάβασα όλη την εβδομάδα στη σχετική αρθρογραφία για την επιβολή φόρου πολυτελείας στα σκάφη αναψυχής. Αυτό που αποκόμισα είναι πώς είμαστε φορτωμένοι συμπλέγματα, κόμπλεξ και ταξικό μίσος.
Που να βρίσκονται οι εγκέφαλοι για να τους πεις: ότι αυτή η χώρα έχει σε μήκος ακτογραμμών περισσότερα μίλια από την Αφρική. Ότι τις προηγούμενες δεκαετίες είχαμε ναυπηγική βιομηχανία που παρήγαγε μερικά από τα καλύτερα σκάφη στον κόσμο. Ότι είμαστε λαός... 3000 χρόνια ναυτικός (!) με παγκόσμια ηγεμονική παρουσία. Ότι σε ένα ναυτικό λαό, είναι ανοησία να επιβάλεις φόρο πολυτελείας στα σκάφη!
Ότι τα διάσπαρτα νησιά μας είναι ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ και πηγή πλούτου. Ότι κάθε Ελληνική οικογένεια έπρεπε να έχει και το σκάφος της. Με φορολογικές απαλλαγές, για να δουλέψουν τα ντόπια ναυπηγεία και να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας. Ότι έπρεπε να είχαμε δεκαπλάσιες σε αριθμό μαρίνες και δεκάδες χιλιάδες περισσότερους καπετάνιους σκίπερ και ναύτες σε σκάφη που θα προσέφεραν κρουαζιέρες σε έναν παγκοσμίου φήμης προορισμό. Ότι είμαστε η μοναδική χώρα στη Μεσόγειο που δεν έχει λιμάνι για πλούσιους όπως το Μόντε Κάρλο, η Ριβιέρα κτλ. Ότι η Σαντορίνη ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΜΑΡΙΝΑ! Ότι αυτός που... "έχασε" το CD της Λαγκάρτ, όταν ήταν υπουργός οικονομικών επέβαλε φόρο πολυτελείας στα σκάφη και κατέστρεψε το γιώτιγκ, με αποτέλεσμα να βρεθούν 6000 ναυτικοί άνεργοι και (αφού) άλλαξαν λιμάνια 20000 σκάφη, τελικά τα έσοδα του κράτους μηδενίστηκαν!
Πώς να εξηγήσεις σε αρτηριοσκληρωτικούς γραφειοκράτες ότι εάν αφήσουν να αναπνεύσει η ιδιωτική κρουαζιέρα μπορεί το ΑΕΠ της χώρας να ανέβει μέχρι και 7%;Πού να βρεις «γνώση» μέσα στην δημόσια διοίκηση και τα Υπουργεία, απαλλαγμένη από κόμπλεξ και αγκυλώσεις για να πειστεί ότι ο εγχώριος ναυτικός τουρισμός και η κρουαζιέρα δεν είναι πεδίο για να πάρουν την ταξική τους εκδίκηση, γιατί μπορεί να απογειώσει την Ελληνική οικονομία και να δώσει αναπτυξιακή προοπτική.
Λείπει το όραμα, η λάμψη των ιδεών αλλά και η τόλμη για τον σχεδιασμό της ανάπτυξης.Ποιος να βοηθήσει την βιομηχανία, την μεταποίηση και την καινοτομία, όταν δεν υπάρχει καν επιτελείο με μάνατζερ στο υπουργείο οικονομικών που να κατεβάζει ιδέες και επιθετικά επιχειρηματικά πλάνα;
Ανεύθυνοι και ανίκανοι δημόσιοι υπάλληλοι με νοοτροπία λογιστών προσθέτουν και αφαιρούν φόρους και πνίγουν την οικονομία. Μαζί της θα πνιγούμε και εμείς εάν δεν αλλάξει η νοοτροπία και δεν πιστέψουμε σε κάποιο όραμα, παρά μόνο σε φόρους.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου