Sun, 06/10/2013 - 11:22 — Mediasoup
Κλειστοφοβική ήταν η εικόνα που αντίκρισε η νέα πρόεδρος του ΚΘΒΕ Μένη Λυσσαρίδου μπαίνοντας για πρώτη φορά, στο γραφείο της προέδρου του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος!
Όπως αποκαλύπτει την περίμενε «ένα
βουνό» από έγγραφα που έπρεπε να τα υπογράψει, όμως δεν δέχθηκε την τιμητική αυτή θέση μόνο για… διεκπεραίωση! Στόχος της είναι να υπερβεί τους μικροεγωισμούς όλων των συναρμοδίων προκειμένου «το… κοινό να ανέβει στο σανίδι του θεάτρου».
Ολόκληρη η συνέντευξη:
Είχα την αίσθηση ότι το ΚΘΒΕ διοικούνταν σε σκοτεινά γραφεία, σε κλειστές συσκέψεις και μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας, όπως ακριβώς γίνονται και οι πρόβες των έργων. Εσείς μάλλον «ρίξατε φως» και προχωρήσατε άμεσα σε συναντήσεις με όλους τους εκπροσώπους της τοπικής κοινωνίας. Αυτή η εξωστρέφεια σε τι θα ωφελήσει;
Κανένας κρατικός οργανισμός δεν υπάρχει για τους υπαλλήλους του, αλλά για την κοινωνία. Το ίδιο και το ΚΘΒΕ. Δεν σας κρύβω ότι η πρώτη εικόνα που αντίκρισα ήταν λίγο κλειστοφοβική. Έπρεπε να κλειστώ σε ένα γραφείο και να υπογράφω αμέτρητα έγγραφα! Τρόμαξα πραγματικά γιατί μπήκα με την αίσθηση ότι θα πάρω φως από το θέατρο… Αλλά δεν ήρθα εδώ για διεκπεραίωση. Σήμερα το γραφείο μου αποτελεί ένα ζωντανό σημείο συνάντησης, ανταλλαγής απόψεων και δημιουργικών αποφάσεων. Θέλω να αποτελεί ένα πραγματικό εργαστήρι ιδεών. Οι άνθρωποι που αγαπούν τη δουλειά τους έχουν πάντα να σου πουν πολλά χρήσιμα και ενδιαφέροντα. Όσο για τους φορείς της πόλης, είναι αλήθεια ότι υπάρχει πολύ καλή διάθεση, ανοιχτές αγκάλες. Πρέπει να προσπαθήσουμε μαζί για να ανοίξουμε διάπλατα τα κλειστά παράθυρα. Η κρίση δε σηκώνει μικροεγωισμούς. Στόχος μας είναι η ενδυνάμωση και η ανάπτυξη του Θεάτρου και δυνατό ΚΘΒΕ σημαίνει ένα επιπλέον ισχυρό εργαλείο για την πόλη.
Εκτός από μια άμισθη θέση τι άλλο παραλάβατε; Χρέη, μηνύσεις, αγωγές, εντάσεις, διαφορές μεταξύ εργαζομένων κτλ;Αυτά και άλλα πολλά. Όμως όλα παίρνουν τη σειρά τους προς επίλυση. Το σημαντικό είναι ότι βρήκα πολύτιμες υποδομές, ορεξάτο ανθρώπινο δυναμικό, ιδέες αξιοποιήσιμες προς όφελος του Οργανισμού κι ένα διοικητικό συμβούλιο δημιουργικό, έτοιμο να προσφέρει γνώση και εμπειρία. Και στη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή, τον Γιάννη Βούρο, έναν άνθρωπο «ανοιχτό» ο οποίος έχει καταρτίσει ρεπερτόριο, προσαρμοσμένο στις «απαιτήσεις» του κοινού και του καιρού. Που ψυχαγωγεί αλλά και δημιουργεί σκεπτόμενους θεατές.
Γιατί δεχθήκατε να εργασθείτε χωρίς μισθό;
Είναι γνωστό ότι αυτές οι θέσεις είναι τιμητικές. Πόσο μάλλον όταν κάποιος βρίσκεται στη διοίκηση ενός ιστορικού οργανισμού με κύρος και πορεία πάνω από μισό αιώνα. Από κει και πέρα, δε χρειάζεται να προσθέσουμε νέα προσωπικά οράματα. Βρίσκω εξαιρετικά ελκυστικό να συμβάλλω από τη θέση αυτή, ώστε το ΚΘΒΕ να ανακτήσει τη σχέση του με το κοινό και να ανταποκριθεί στον ιστορικό του ρόλο. Θέλουμε να… ανεβάσουμε ξανά τον κόσμο της Θεσσαλονίκης στη σκηνή του Κρατικού!
Στο παρελθόν, το ΚΘΒΕ πέρασε πολλά και η συμμετοχή των άλλων φορέων – όχι απαραίτητα οικονομική – ήταν ανύπαρκτη!
Σήμερα πια, σε περιβάλλον κρίσης, οι δημιουργικές συνεργασίες είναι μονόδρομος. Και για λόγους αυτοσυντήρησης, αν θέλετε. Οι φορείς της πόλης αγκάλιασαν τη νέα διοίκηση του ΚΘΒΕ κι εμείς αυτό το «εκμεταλλευόμαστε». Όλοι μαζί θέλουμε να πάμε την πόλη μας ένα βήμα μπροστά. Δεν μπορεί οι Θεσσαλονικείς να μεγαλουργούν μόνο στην Αθήνα. Υπάρχει η προθυμία, το δυναμικό, το όραμα. Αν δεν δούμε αποτέλεσμα στη Θεσσαλονίκη, θα φταίμε εμείς.
Η στρατηγική σας στοχεύει, όπως φαίνεται, στο να επιστρέψουν ή έστω να βρεθούν όλοι στο θέατρο. Γιατί απομακρύνθηκαν, πέραν της κρίσης και της λιτότητας, από τον πολιτισμό; Μήπως το παραγόμενο πολιτιστικό προϊόν δεν ήταν και δεν είναι το αναμενόμενο; Μήπως – λέω μήπως – το θέατρο πια ζει με τηλεοπτικούς όρους; Αυτούς της… «τηλεθέασης» και της δημοφιλίας; Της… εντύπωσης και της επωνυμίας των πρωταγωνιστών; Η εμπορικότητα γνωστών πρωταγωνιστών μακροπρόθεσμα μήπως κατέστρεψε το ΚΘΒΕ;
Σίγουρα είναι πολλοί οι λόγοι που ο κόσμος απομακρύνθηκε από το θέατρο, από τις τέχνες. Δικός μας στόχος είναι να επιστρέψει ο κόσμος στο ΚΘΒΕ. Δεν μπορούμε να παρέμβουμε στο εκπαιδευτικό σύστημα ούτε να… εκπολιτίσουμε το τηλεοπτικό κοινό. Αυτά είναι ζητήματα πολύ ευρύτερα, αγγίζουν ακόμη και το σημερινό πρόβλημα της χώρας. Εμείς μπορούμε να διευκολύνουμε την πρόσβαση στο ΚΘΒΕ, να μην είναι είδος πολυτελείας για τους πολίτες. Γι’ αυτό, μαζί με την καλλιτεχνική διεύθυνση, ενισχύσαμε τον κοινωνικό ρόλο του Θεάτρου και χαμηλώσαμε αισθητά το κόστος των εισιτηρίων.Από κει και πέρα, ένα Κρατικό Θέατρο είναι ένα κύτταρο πολιτισμού και οφείλει να προσφέρει θεατρική παιδεία και να στέλνει μηνύματα στις νεαρές ηλικίες. Η συγκυρία μπορεί και να ευνοεί καθώς η φούσκα του life style έσκασε και το τοπίο ξεκαθαρίζει σε πολλούς χώρους, ενώ οι τέχνες αποτελούν ένα ασφαλές καταφύγιο για τη σκέψη όλων.
Πόσες εξωτερικές παραγωγές έχετε εγκρίνει με την ανάληψη των καθηκόντων σας; Πόσα στοιχίζει μια εξωτερική παραγωγή στο ελληνικό δημόσιο, απ’ όπου επιχορηγείται το ΚΘΒΕ;
Καμία! Συνεργαζόμαστε και στο πλαίσιο των «Δημητρίων» με το Εθνικό Θέατρο, όπως συμβαίνει εδώ και χρόνια, συνδιοργανώνοντας τη «Γκόλφω», μια μεγάλη επιτυχία που είναι αν θέλετε χρέος μας να τη δει και το δικό μας κοινό. Επίσης, με την ομάδα χορού «Κι όμως κινείται» συνδιοργανώνουμε για το Χοροθέατρο την παράσταση «Το σωματίδιο του Θεού».
Το ΚΘΒΕ με τον Γ. Βούρο στο τιμόνι, δεν μπορεί να παράξει δικές του παραγωγές;
Ίσα ίσα! Το ΚΘΒΕ με τον Γ. Βούρο έχει μόνο δικές του παραγωγές! Αλλά κι αν κάποια στιγμή συμβεί αυτό, να είστε σίγουρη ότι θα γίνει με αυστηρά ποιοτικά και οικονομικά κριτήρια. Πάντως να ξέρετε ότι το ΚΘΒΕ δε φοβάται το διάλογο. Είναι μέρος της εξωστρέφειας, προς το συμφέρον του ΚΘΒΕ. Και το ίδιο κερδίζει, και η πόλη κερδίζει, και οι ηθοποιοί και το δυναμικό εν γένει του Θεάτρου. Και φυσικά κερδίζει το κοινό.
Υπάρχουν ή υπήρχαν παράλληλες εξουσίες στο ΚΘΒΕ. Πχ έχω ακούσει και έχω δει φαξ αιρετού προς τη διοίκηση του θεάτρου – δεν θα πω χρονολογία – όπου ζητείται η «πρόσληψη 20χρονης χορεύτριας με μεγάλο υποκριτικό ταλέντο». Κάτι τέτοιο το ακούτε πρώτη φορά;
Πάντα υπάρχουν οχλήσεις. Όμως ο αριθμός και η έντασή τους εξαρτάται και από το τι επιτρέπουμε κι εμείς οι ίδιοι με τη στάση μας. Ευτυχώς στην περίπτωσή μου είναι εξαιρετικά διακριτικές.
Ποιο θεωρείτε ότι ήταν το μεγαλύτερο λάθος των περισσοτέρων διοικήσεων του θεάτρου;
Η… traditional σύγκρουσή τους με τον καλλιτεχνικό διευθυντή. Κάτι τέτοιο είναι έξω από την αισθητική και τη λογική μου όπως και των υπολοίπων μελών του δ.σ. «Always make new mistakes!» διάβασα σ’ έναν τοίχο και υποθέτω ότι πίσω από τη συγκεκριμένη προτροπή η φιλοσοφία είναι ότι όλοι κάνουμε λάθη αλλά όταν είναι επαναλαμβανόμενα δείχνει ότι δεν μαθαίνουμε από τα σφάλματά μας. Δεν υπάρχουν αλάνθαστες διοικήσεις, ούτε αλάνθαστοι εργαζόμενοι. Ασφαλώς θα υπάρξουν και διαφωνίες. Επιτρέπονται όμως μόνο οι δημιουργικές! Δε χρειάζεται να φτάνουμε στα άκρα με κόστος στο κύρος και το όνομα του ΚΘΒΕ. Εξάλλου, όπως γράφει και ο Μπρυκνέρ στο «Παράδοξο του Έρωτα», ανάμεσα στην αναμέτρηση και την ειρήνη υπάρχει και κάτι που λέγεται διπλωματία!
Υπάρχουν ηθοποιοί του ΚΘΒΕ που παρά τις σειρήνες και τις προτάσεις από σεναριογράφους της τηλεόρασης και των ιδιωτικών ΜΜΕ δεν υπέκυψαν. Αυτές οι προσωπικότητες, άξιες για σπουδαία πράγματα, γιατί να μην αναδεικνύονται μέσα στο ΚΘΒΕ;
Πράγματι, το ΚΘΒΕ διαθέτει εξαιρετικές μονάδες που γράφουν τη δική τους ιστορία στο ελληνικό θέατρο. Όσοι παρακολουθούμε επί χρόνια, τους ξεχωρίζουμε. Φυσικά οι επιλογές στον τομέα αυτό είναι αρμοδιότητα του καλλιτεχνικού διευθυντή, αλλά και εδώ υπάρχει κοινή αντίληψη. Σημειώστε ότι ελάχιστοι ηθοποιοί θα ανηφορίσουν φέτος από την Αθήνα. Όλες οι μεγάλες φετινές παραγωγές στηρίζονται κατά 99% στο δυναμικό της πόλης μας.
Επί Τσακίρογλου δημιουργήθηκαν πολλά χρέη, όμως υπήρξαν συνεργασίες με βαλκανικές χώρες όπως πχ τα Σκόπια. Θα θέλατε ένα παρόμοιο άνοιγμα, χωρίς τις οφειλές του παρελθόντος;Το ΚΘΒΕ αποτελεί ένα brand name για τη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα. Ως διοίκηση κινούμαστε εξαρχής προς την ενδυνάμωση του κύρους, την ανάπτυξη και την εξωστρέφειά του. Στηρίζουμε το «πέταγμα» στα Βαλκάνια και στην Ευρώπη. Μην ξεχνάτε ότι το ΚΘΒΕ είναι μέλος της Ένωσης Θεάτρων Ευρώπης κι αυτό σημαίνει πολλά. http://www.mediasoup.gr/node/78059
Όπως αποκαλύπτει την περίμενε «ένα
βουνό» από έγγραφα που έπρεπε να τα υπογράψει, όμως δεν δέχθηκε την τιμητική αυτή θέση μόνο για… διεκπεραίωση! Στόχος της είναι να υπερβεί τους μικροεγωισμούς όλων των συναρμοδίων προκειμένου «το… κοινό να ανέβει στο σανίδι του θεάτρου».
Ολόκληρη η συνέντευξη:
Είχα την αίσθηση ότι το ΚΘΒΕ διοικούνταν σε σκοτεινά γραφεία, σε κλειστές συσκέψεις και μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας, όπως ακριβώς γίνονται και οι πρόβες των έργων. Εσείς μάλλον «ρίξατε φως» και προχωρήσατε άμεσα σε συναντήσεις με όλους τους εκπροσώπους της τοπικής κοινωνίας. Αυτή η εξωστρέφεια σε τι θα ωφελήσει;
Κανένας κρατικός οργανισμός δεν υπάρχει για τους υπαλλήλους του, αλλά για την κοινωνία. Το ίδιο και το ΚΘΒΕ. Δεν σας κρύβω ότι η πρώτη εικόνα που αντίκρισα ήταν λίγο κλειστοφοβική. Έπρεπε να κλειστώ σε ένα γραφείο και να υπογράφω αμέτρητα έγγραφα! Τρόμαξα πραγματικά γιατί μπήκα με την αίσθηση ότι θα πάρω φως από το θέατρο… Αλλά δεν ήρθα εδώ για διεκπεραίωση. Σήμερα το γραφείο μου αποτελεί ένα ζωντανό σημείο συνάντησης, ανταλλαγής απόψεων και δημιουργικών αποφάσεων. Θέλω να αποτελεί ένα πραγματικό εργαστήρι ιδεών. Οι άνθρωποι που αγαπούν τη δουλειά τους έχουν πάντα να σου πουν πολλά χρήσιμα και ενδιαφέροντα. Όσο για τους φορείς της πόλης, είναι αλήθεια ότι υπάρχει πολύ καλή διάθεση, ανοιχτές αγκάλες. Πρέπει να προσπαθήσουμε μαζί για να ανοίξουμε διάπλατα τα κλειστά παράθυρα. Η κρίση δε σηκώνει μικροεγωισμούς. Στόχος μας είναι η ενδυνάμωση και η ανάπτυξη του Θεάτρου και δυνατό ΚΘΒΕ σημαίνει ένα επιπλέον ισχυρό εργαλείο για την πόλη.
Εκτός από μια άμισθη θέση τι άλλο παραλάβατε; Χρέη, μηνύσεις, αγωγές, εντάσεις, διαφορές μεταξύ εργαζομένων κτλ;Αυτά και άλλα πολλά. Όμως όλα παίρνουν τη σειρά τους προς επίλυση. Το σημαντικό είναι ότι βρήκα πολύτιμες υποδομές, ορεξάτο ανθρώπινο δυναμικό, ιδέες αξιοποιήσιμες προς όφελος του Οργανισμού κι ένα διοικητικό συμβούλιο δημιουργικό, έτοιμο να προσφέρει γνώση και εμπειρία. Και στη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή, τον Γιάννη Βούρο, έναν άνθρωπο «ανοιχτό» ο οποίος έχει καταρτίσει ρεπερτόριο, προσαρμοσμένο στις «απαιτήσεις» του κοινού και του καιρού. Που ψυχαγωγεί αλλά και δημιουργεί σκεπτόμενους θεατές.
Γιατί δεχθήκατε να εργασθείτε χωρίς μισθό;
Είναι γνωστό ότι αυτές οι θέσεις είναι τιμητικές. Πόσο μάλλον όταν κάποιος βρίσκεται στη διοίκηση ενός ιστορικού οργανισμού με κύρος και πορεία πάνω από μισό αιώνα. Από κει και πέρα, δε χρειάζεται να προσθέσουμε νέα προσωπικά οράματα. Βρίσκω εξαιρετικά ελκυστικό να συμβάλλω από τη θέση αυτή, ώστε το ΚΘΒΕ να ανακτήσει τη σχέση του με το κοινό και να ανταποκριθεί στον ιστορικό του ρόλο. Θέλουμε να… ανεβάσουμε ξανά τον κόσμο της Θεσσαλονίκης στη σκηνή του Κρατικού!
Στο παρελθόν, το ΚΘΒΕ πέρασε πολλά και η συμμετοχή των άλλων φορέων – όχι απαραίτητα οικονομική – ήταν ανύπαρκτη!
Σήμερα πια, σε περιβάλλον κρίσης, οι δημιουργικές συνεργασίες είναι μονόδρομος. Και για λόγους αυτοσυντήρησης, αν θέλετε. Οι φορείς της πόλης αγκάλιασαν τη νέα διοίκηση του ΚΘΒΕ κι εμείς αυτό το «εκμεταλλευόμαστε». Όλοι μαζί θέλουμε να πάμε την πόλη μας ένα βήμα μπροστά. Δεν μπορεί οι Θεσσαλονικείς να μεγαλουργούν μόνο στην Αθήνα. Υπάρχει η προθυμία, το δυναμικό, το όραμα. Αν δεν δούμε αποτέλεσμα στη Θεσσαλονίκη, θα φταίμε εμείς.
Η στρατηγική σας στοχεύει, όπως φαίνεται, στο να επιστρέψουν ή έστω να βρεθούν όλοι στο θέατρο. Γιατί απομακρύνθηκαν, πέραν της κρίσης και της λιτότητας, από τον πολιτισμό; Μήπως το παραγόμενο πολιτιστικό προϊόν δεν ήταν και δεν είναι το αναμενόμενο; Μήπως – λέω μήπως – το θέατρο πια ζει με τηλεοπτικούς όρους; Αυτούς της… «τηλεθέασης» και της δημοφιλίας; Της… εντύπωσης και της επωνυμίας των πρωταγωνιστών; Η εμπορικότητα γνωστών πρωταγωνιστών μακροπρόθεσμα μήπως κατέστρεψε το ΚΘΒΕ;
Σίγουρα είναι πολλοί οι λόγοι που ο κόσμος απομακρύνθηκε από το θέατρο, από τις τέχνες. Δικός μας στόχος είναι να επιστρέψει ο κόσμος στο ΚΘΒΕ. Δεν μπορούμε να παρέμβουμε στο εκπαιδευτικό σύστημα ούτε να… εκπολιτίσουμε το τηλεοπτικό κοινό. Αυτά είναι ζητήματα πολύ ευρύτερα, αγγίζουν ακόμη και το σημερινό πρόβλημα της χώρας. Εμείς μπορούμε να διευκολύνουμε την πρόσβαση στο ΚΘΒΕ, να μην είναι είδος πολυτελείας για τους πολίτες. Γι’ αυτό, μαζί με την καλλιτεχνική διεύθυνση, ενισχύσαμε τον κοινωνικό ρόλο του Θεάτρου και χαμηλώσαμε αισθητά το κόστος των εισιτηρίων.Από κει και πέρα, ένα Κρατικό Θέατρο είναι ένα κύτταρο πολιτισμού και οφείλει να προσφέρει θεατρική παιδεία και να στέλνει μηνύματα στις νεαρές ηλικίες. Η συγκυρία μπορεί και να ευνοεί καθώς η φούσκα του life style έσκασε και το τοπίο ξεκαθαρίζει σε πολλούς χώρους, ενώ οι τέχνες αποτελούν ένα ασφαλές καταφύγιο για τη σκέψη όλων.
Πόσες εξωτερικές παραγωγές έχετε εγκρίνει με την ανάληψη των καθηκόντων σας; Πόσα στοιχίζει μια εξωτερική παραγωγή στο ελληνικό δημόσιο, απ’ όπου επιχορηγείται το ΚΘΒΕ;
Καμία! Συνεργαζόμαστε και στο πλαίσιο των «Δημητρίων» με το Εθνικό Θέατρο, όπως συμβαίνει εδώ και χρόνια, συνδιοργανώνοντας τη «Γκόλφω», μια μεγάλη επιτυχία που είναι αν θέλετε χρέος μας να τη δει και το δικό μας κοινό. Επίσης, με την ομάδα χορού «Κι όμως κινείται» συνδιοργανώνουμε για το Χοροθέατρο την παράσταση «Το σωματίδιο του Θεού».
Το ΚΘΒΕ με τον Γ. Βούρο στο τιμόνι, δεν μπορεί να παράξει δικές του παραγωγές;
Ίσα ίσα! Το ΚΘΒΕ με τον Γ. Βούρο έχει μόνο δικές του παραγωγές! Αλλά κι αν κάποια στιγμή συμβεί αυτό, να είστε σίγουρη ότι θα γίνει με αυστηρά ποιοτικά και οικονομικά κριτήρια. Πάντως να ξέρετε ότι το ΚΘΒΕ δε φοβάται το διάλογο. Είναι μέρος της εξωστρέφειας, προς το συμφέρον του ΚΘΒΕ. Και το ίδιο κερδίζει, και η πόλη κερδίζει, και οι ηθοποιοί και το δυναμικό εν γένει του Θεάτρου. Και φυσικά κερδίζει το κοινό.
Υπάρχουν ή υπήρχαν παράλληλες εξουσίες στο ΚΘΒΕ. Πχ έχω ακούσει και έχω δει φαξ αιρετού προς τη διοίκηση του θεάτρου – δεν θα πω χρονολογία – όπου ζητείται η «πρόσληψη 20χρονης χορεύτριας με μεγάλο υποκριτικό ταλέντο». Κάτι τέτοιο το ακούτε πρώτη φορά;
Πάντα υπάρχουν οχλήσεις. Όμως ο αριθμός και η έντασή τους εξαρτάται και από το τι επιτρέπουμε κι εμείς οι ίδιοι με τη στάση μας. Ευτυχώς στην περίπτωσή μου είναι εξαιρετικά διακριτικές.
Ποιο θεωρείτε ότι ήταν το μεγαλύτερο λάθος των περισσοτέρων διοικήσεων του θεάτρου;
Η… traditional σύγκρουσή τους με τον καλλιτεχνικό διευθυντή. Κάτι τέτοιο είναι έξω από την αισθητική και τη λογική μου όπως και των υπολοίπων μελών του δ.σ. «Always make new mistakes!» διάβασα σ’ έναν τοίχο και υποθέτω ότι πίσω από τη συγκεκριμένη προτροπή η φιλοσοφία είναι ότι όλοι κάνουμε λάθη αλλά όταν είναι επαναλαμβανόμενα δείχνει ότι δεν μαθαίνουμε από τα σφάλματά μας. Δεν υπάρχουν αλάνθαστες διοικήσεις, ούτε αλάνθαστοι εργαζόμενοι. Ασφαλώς θα υπάρξουν και διαφωνίες. Επιτρέπονται όμως μόνο οι δημιουργικές! Δε χρειάζεται να φτάνουμε στα άκρα με κόστος στο κύρος και το όνομα του ΚΘΒΕ. Εξάλλου, όπως γράφει και ο Μπρυκνέρ στο «Παράδοξο του Έρωτα», ανάμεσα στην αναμέτρηση και την ειρήνη υπάρχει και κάτι που λέγεται διπλωματία!
Υπάρχουν ηθοποιοί του ΚΘΒΕ που παρά τις σειρήνες και τις προτάσεις από σεναριογράφους της τηλεόρασης και των ιδιωτικών ΜΜΕ δεν υπέκυψαν. Αυτές οι προσωπικότητες, άξιες για σπουδαία πράγματα, γιατί να μην αναδεικνύονται μέσα στο ΚΘΒΕ;
Πράγματι, το ΚΘΒΕ διαθέτει εξαιρετικές μονάδες που γράφουν τη δική τους ιστορία στο ελληνικό θέατρο. Όσοι παρακολουθούμε επί χρόνια, τους ξεχωρίζουμε. Φυσικά οι επιλογές στον τομέα αυτό είναι αρμοδιότητα του καλλιτεχνικού διευθυντή, αλλά και εδώ υπάρχει κοινή αντίληψη. Σημειώστε ότι ελάχιστοι ηθοποιοί θα ανηφορίσουν φέτος από την Αθήνα. Όλες οι μεγάλες φετινές παραγωγές στηρίζονται κατά 99% στο δυναμικό της πόλης μας.
Επί Τσακίρογλου δημιουργήθηκαν πολλά χρέη, όμως υπήρξαν συνεργασίες με βαλκανικές χώρες όπως πχ τα Σκόπια. Θα θέλατε ένα παρόμοιο άνοιγμα, χωρίς τις οφειλές του παρελθόντος;Το ΚΘΒΕ αποτελεί ένα brand name για τη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα. Ως διοίκηση κινούμαστε εξαρχής προς την ενδυνάμωση του κύρους, την ανάπτυξη και την εξωστρέφειά του. Στηρίζουμε το «πέταγμα» στα Βαλκάνια και στην Ευρώπη. Μην ξεχνάτε ότι το ΚΘΒΕ είναι μέλος της Ένωσης Θεάτρων Ευρώπης κι αυτό σημαίνει πολλά. http://www.mediasoup.gr/node/78059
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου