Smiley face

Πέμπτη 26 Δεκεμβρίου 2019

Ιστορίες για βορείους #6





Η εθελούσια έξοδος των εργαζομένων του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης είναι στο… τραπέζι των διαπραγματεύσεων για τη μετάβαση του ΟΑΣΘ σε μία νέα πραγματικότητα. «Οι οδηγοί των σαράβαλων -όπως έλεγαν ορισμένοι εξ αυτών στη στήλη- δεν μπορούν να παίζουν άλλο με τις ζωές τόσο τις δικές τους όσο και των επιβατών! Ψυχολογικά και σωματικά δεν αντέχουν άλλο»! Την πληροφορία επιβεβαίωσε και ο πρόεδρος του οργανισμού Γ. Σκόδρας σημειώνοντας ότι όλα είναι ανοιχτά…

Καινούργια λεωφορεία αγόρασε το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης… Όπως μαθαίνουμε έχει αρχίσει και τα διαφημιστικά με ξεναγό στους εσωτερικούς και υπερσύγχρονους χώρους τους! Πληροφορίες που αναφέρουν ότι οι χρήστες των «διατηρητέων» οχημάτων του ΟΑΣΘ θα πάθουν πολιτισμικό σοκ όταν θα πρωτομπαίνουν στα νέα αυτά οχήματα… δεν διαψεύδονται.

Έρχονται κλήσεις για παράνομα παρκαρισμένα… πατίνια! Ο εντεταλμένος σύμβουλος της Δημοτικής Αστυνομίας Δ. Δαγκλής μας είπε ότι «…Υπάρχει εδάφιο στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) όπου γίνεται λόγος για κατάληψη κοινόχρηστου χώρου… Αν και δεν είναι ξεκαθαρισμένο ωστόσο έχουμε βρει άκρη…» Σε σχετική ερώτηση ο εκπρόσωπος του Δήμου Θεσσαλονίκης απάντησε ότι τα πρόστιμα θα βαρύνουν τις εταιρείες και όχι τους χρήστες των πατινιών. 

Διπλασιασμός και… βάλε! Από τότε που ανέλαβε η νέα δημοτική αρχή στη Θεσσαλονίκη, εδώ και τρεις μήνες, έχουν κοπεί περισσότερες από… 72.000 κλήσεις! Δηλαδή παρά τις προσπάθειες να μην «ξεσαλώνουμε» στους δρόμους (βλ επιχείρηση Δωδεκανήσου… παντού) δεν πτοούμαστε τελικά! (Διπλοπαρκαρισμένα, καταλήψεις διαβασεων ΑΜΕΑ κλπ)

Ανησυχία προκάλεσαν οι δηλώσεις του διευθυντή του ΙΤΣΑΚ Χρήστου Παπαιωάννου στο makthes.grότι «στατιστικά (και βιβλιογραφικά) υπάρχει μεγάλη πιθανότητα για μεγάλο σεισμό τα προσεχή χρόνια στη Θεσσαλονίκη»! Για την ιστορία του ζητήθηκε συνοπτική έκθεση από τον ομότιμο καθηγητή του Μετσόβειου Πολυτεχνείου κ. Καρύδη ο οποίος - όπως είπε ο κ Παπαιωάννου- είναι σύμβουλος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ στο θέμα του σταθμού Βενιζέλου. Ωστόσο στο κείμενο που έχουμε στη διάθεση σας δεν υπάρχει καμία σχετική αναφορά για αρχαία και μετρό Θεσσαλονίκης! Όσο για τον ακριβή χρόνο, για τον επόμενο ισχυρό σεισμό, ο σεισμολόγος τον προσδιόρισε σε δέκα με είκοσι χρόνια…

Πάντως σε ένα ισχυρό σεισμό μάλλον δεν θα έχουν μόνο τα αρχαία πρόβλημα αλλά και τα… νέα. Μιλώντας πριν από λίγο καιρό στη στήλη ο καθηγητής γεωφυσικής του ΑΠΘ Κώστας Παπαζάχος τόνισε ότι «είμαστε πολύ προβληματισμένοι σχετικά με τη Θεσσαλονίκη υπό την έννοια ότι δεν είναι σαφές πόσο η κατάσταση που δημιουργήθηκε από το σεισμό του 1978 έχει πλήρως θεραπευτεί κι επουλωθεί. Αν τα σπίτια που ήταν κόκκινα και κίτρινα έχουν αποκατασταθεί και μάλιστα έχουν αποκατασταθεί σωστά και κυρίως αν έχουμε σχέδια αντιμετώπισης και οργάνωσης… Ο προβληματισμός αφορά στα αυτοκίνητα, στη δόμηση, στον πληθυσμό που έχει… πολλαπλασιαστεί σε σχέση με το 78. Προσπαθώ να σκεφθώ τι θα… μετακινηθεί στην πόλη της Θεσσαλονίκης ύστερα από ένα μετρίου μεγέθους σεισμό, όπου όλοι θα είναι στα αυτοκίνητα και στους δρόμους».


0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Μελίνα Καραπαναγιωτίδου - Δημοσιογράφος