Smiley face

Πέμπτη 25 Οκτωβρίου 2012

web tv απο το Αγιο Ορος!



Photo for this article
Πρωί πρωί κι ήμουν στο Άγιο Όρος! Σιγά το δύσκολο! Με τη βοήθεια του …Θεού έγινε κι αυτό κι ας είμαι γυναίκα! Η φωνή του Εφραίμ αντηχούσε μέσα στα αυτιά μου «καμπάνα», ενώ ένιωθα να με ραίνει με το αγιασμένο νερό! Όλα τα έβλεπα …τρισδιάστατα! Ασε που νόμιζα οτι περπατούσα κιολας στο Περιβόλι της Παναγίας και «δεν άνοιγε μύτη» από δηλώσεις, αντεγκλήσεις, διαφωνίες και διαμαρτυρίες, ανδρών και μοναχών!

Άκουγα και έβλεπα τον ηγούμενο Εφραίμ σε απευθείας μετάδοση απο το web κανάλι της μονής Βατοπαιδίου, μια από την κουζίνα μου και μια από τον καναπέ μου! Κάποια στιγμή ένιωσα ότι δεν είναι… πρέπον, όμως ήταν τότε που κατάλαβα ότι ο Θεός είναι παντού και μερικές φορές και όσοι διατείνονται ότι τον εκπροσωπούν με λάθη ή παραλείψεις.
Θα... ορκιζόμουν οτι μύριζα μεχρι και το λιβάνι της λειτουργίας και εκείνες τις μυρωδιές που «μου κουβαλούσε» κάθε φορά ο πατέρας μου, όταν επέστρεφε από την αθωνική πολιτεία, τότε που ακόμη πήγαινε να προσκυνήσει και να προσευχηθεί για το καλό μου.

Το θαύμα της τεχνολογίας έφερε το Άγιο Όρος, την πιο πολυσυζητημένη μονή και τον ηγούμενο Εφραίμ σε μένα και μάλιστα με dolby΄s around ήχο! Τόσο καλά! Σχεδόν απίστευτο. (Κι ύστερα σου λένε ότι δεν γίνονται στις μέρες μας θαύματα!)
Η μονή Βατοπαιδίου αξιοποιώντας τις δυνατότητες και το διαδίκτυο μέσω ιντερνετικού ραδιοφώνου και τηλεόρασης …ξέφυγε -με την καλή έννοια αυτή τη φορά κατά την άποψη μου - από τα γεωγραφικά όρια του Αγίου Όρους και μας κάνει όλους κοινωνούς της πνευματικότητας του που ως γυναίκες «διαβάζουμε» σε βιβλία, «ακούμε» από μοναχούς και «βλέπουμε από μακριά και με τα κιάλια» ! Δεν είναι και λίγο…

Περισσότεροι από 50 επιστημονικοί συνεργάτες και σύμβουλοι με διευθυντή σύνταξης τον επίκουρο καθηγητή Ανωτάτης Εκκλησιαστικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης, Νίκο Κόϊο εργάζονται στην ιστοσελίδα της Ιεράς Μονής με την ονομασία pemptousia.gr. Οι περισσότεροι επιστημονικοί συνεργάτες και σύμβουλοι είναι καθηγητές διαφόρων Πανεπιστημιακών Σχολών τόσο της Θεσσαλονίκης όσο και άλλων πόλεων της Ελλάδας αλλά και του εξωτερικού.
Το περιεχόμενο της ιστοσελίδας είναι αναρτημένο και ταυτόχρονα μετραφρασμένο σε …τέσσερις γλώσσες (ελληνικά, αγγλικά, ρώσικα και ρουμάνικα) σε μια προσπάθεια των αρμοδίων να στήσουν… γέφυρες με πιστούς και σε άλλες περιοχές εκτός της χώρας μας.

Αντιδράσεις

Φυσικά υπάρχουν και οι ανάλογες αντιδράσεις για τον… εκσυγχρονισμό της συγκεκριμένης μονής, κάτι που ως σημείο ήταν αναμενόμενες. Ίσως αυτή είναι η αιτία που οι συντελεστές της προσπάθειας το πάνε "λάου λαού". Η ιστοσελίδα δεν εχει γίνει πολυ γνωστή για να μην προκαλέσουν τους «παραδοσιακούς» του Αγίου Όρους και της Ορθοδοξίας που δεν θέλουν και δεν θα ανεχθούν να μετατραπούν οι λειτουργίες σε …σοου – όπως μου είπε ένας εξ αυτών –και εμπορικά προϊόντα με διαφημίσεις! Ο χαρακτήρας του Αγίου Όρους ήδη έχει υποστεί μεγάλο στραπάτσο, ας μην το βεβηλώσουμε ακόμη περισσότερο…»

Η χρηματοδότηση του όλου εγχειρήματος πιθανότατα (ή κατ΄ άλλους… φυσικά) είναι με κοινοτικά κονδύλια! Λίαν συντόμως περισσότερα για το πρόγραμμα που ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί!
Και τώρα…διαφημίσεις;

αναδημοσίευση απο mediasoup.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Μελίνα Καραπαναγιωτίδου - Δημοσιογράφος