Smiley face

Τετάρτη 14 Αυγούστου 2013

Μαϊστρος,Τραμουντάνα,Γρέγος... Οι φίλοι μου

Του Νίκου Κτιστάκη*


Μπορείς να με βοηθήσεις με αυτή την πρυμάτσα;
Ο πλοηγός Σκίπερ έκανε ρεσάλτο από μία βάρκα στο καράβι μου. Μου εξήγησε ότι στις πλωτές στη Σκιάθο το βάθος είναι μικρό και μόνο οι πλοηγοί δένουν τα σκάφη.


Τον άφησα να κάνει το αγκυροβόλιο.
- Περάσατε καλά; Είχατε κάποιο πρόβλημα με το σκάφος;
-Όλα εντάξει,μόνο που με ταλαιπώρησαν οι Γρέγοι.
-Στα μέρη τα δικά μας,καλύτερα να αρμενίζεις ανοιχτά,γιατί στα Κόστα βγάζει σπιλιάδες.
- Τις έφαγα όλες στην μπάντα, αλλά δεν μετάνιωσα.Πως αλλιώς θα έβλεπα τις ακτές; Δεν είσαι πολύ ρηχά;
-Μη σε νοιάζει,πάω σιγά και δεν πειράζει.Θα ακουμπήσει η καρίνα και λίγο.Είναι οριακά και το φέρνω μαλακά.


Τέσσερις μέρες πριν έξω από τον Αγνώντα στη Σκόπελο ανοίξαμε όλα τα πανιά σε πλήρη ιστιοφορία. Δύο μίλια βορειοανατολικά ο καιρός άλλαξε απότομα από 5 στα 7 μποφόρ.Ταχύτητα ανέμου 29 μίλια,και ο φαινόμενος άνεμος περισσότερα από 35. Το σκάφος κουπαστάρησε και πήρε μεγάλη ταχύτητα.


Όταν όμως καθώς πλαγιοδρομούσαμε μας χτύπησε σπιλιάδα από αριστερά που είχαμε την ακτή, κυριολεκτικά μας πάτησε.Τα ρέλια ακούμπησαν στη θάλασσα.Η Μαρίνα ούρλιαξε,η Κούλη γραπώθηκε σοφράνο και ο Μάκης έτρεξε στις μούδες.

Τι να μουδάρεις όρθιος όμως στα σπιράγια μπαλατζαρισμένος με μπότζι 7 μποφόρ και κουπασταρισμένος;Το τιμόνι μου τέρμα αριστερά,σκότα λάσκα και βαγονάκι τέρμα στη μάτσα και το σκάφος πατημένο δεξιά. Οτι ήταν να κάνει το πηδάλιο το έκανε. Μερικά δευτερόλεπτα πανικού και σκέφτηκα: θα σπάσει το κατάρτι.Τελικά κάναμε με τον Μάκη το σωστό.Λάσκα τα μαντάρια να πέσει το γραντί. Επανήλθαμε κανονικά.


Ο πλοηγός μου εξήγησε τη διαδικασία για να παραδώσω το νοικιασμένο σκάφος και πώς θα πληρώσω τα καύσιμα. Η Κούλη και η Μαρίνα έβγαλαν το λάστιχο με γλυκό νερό να πλύνουν το κατάστρωμα. Κοιτάζω έναν μαύρο κάβο που είναι στην άκρη του καμένος. Τον είχα δέσει κουτούκι στην Αλλόνησο και όλο το βράδυ φερμάριζε σοφράνο με δύναμη.
Δίπλα μου κάτι ψαροκαπετάνιοι μιλούν για τον καιρό και τους βοριάδες.


Είναι όλοι φίλοι μου: Μαϊστρος,Τραμουντάνα,Γρέγος.Τους είχα πλώρα και με κούρασαν στη Σκιάθο,στα όρτσα και πλάγια στη Σκόπελο και με μπάταραν,με ταλαιπώρησαν τραβέρσο και τόκα μπουρίνα στην Αλλόνησο και τήν κυρα- Παναγιά,όμως στην επιστροφή δευτερόπρυμα με έσπρωξαν ευγενικά με λασκάδα και μου έδειξαν συντροφιά τα πράσινα σπαρμένα νησιά του Βόρειου Αιγαίου.


Ο καπετάνιος*
Αύγουστος 2013. Σποράδες.


0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Μελίνα Καραπαναγιωτίδου - Δημοσιογράφος