Smiley face

Κυριακή 8 Δεκεμβρίου 2013

"Εδώ και καιρό δεν υπάρχουν πολλές καλές ειδήσεις..."

Πάνω από 25 χρόνια ο Γιώργος Σαραντάκος διαγράφει τη δική του πορεία στο χώρο της ενημέρωσης. Αν και προέρχεται από δημοσιογραφική οικογένεια, δεν το εκμεταλλεύτηκε - όπως λέει στην «Karfitsa» – αλλά αντίθετα δούλεψε σκληρά.  Ο γνωστός δημοσιογράφος μιλάει ακόμα για τη μεγάλη του αγάπη, το ελεύθερο ρεπορτάζ,  τον αδελφό του, επίσης δημοσιογράφο  Γιάννη Σαραντάκο και ξεκαθαρίζει ότι είναι νωρίς να ασχοληθεί με την πολιτική.
Συνέντευξη στη Μαρία Βλάχου
-Προέρχεστε από δημοσιογραφική οικογένεια. Αυτός ήταν κι ένας από τους λόγους  που αγαπήσατε τη δημοσιογραφία;
-Η ιστορία δείχνει πώς η επαγγελματική ενασχόληση των γονιών σου είναι ένα τρανό παράδειγμα προς μίμηση. Άλλωστε, τα βιώματα μέσα στο ίδιο σου το σπίτι, οι εντάσεις, οι συγκρούσεις αλλά και η περιπέτεια του κάθε επαγγέλματος είναι τις περισσότερες φορές οδηγός στην καριέρα σου. Δεν θα μπορούσα λοιπόν εγώ να ξεφύγω από την… πεπατημένη. Η δημοσιογραφία όπως την «κληρονόμησα» από τον πάτερα μου -και όχι όπως την ζω εγώ τώρα – ήταν κάτι πού με είχε συνεπάρει. Η έλλειψη ρουτίνας, η γνωριμία νέων ανθρώπων, ήταν καταστάσεις που με ενθουσίαζαν. Όπως, επίσης, και το «ακατά-
στατο» ωράριο, τα «καλούπια» που έβλεπα να μην μπαίνουν σε αυτή τη δουλειά, με ερέθιζαν. Έβλεπα ότι ήταν μια επαγγελματική δίοδος να ξεφύγω από μια νοοτροπία του κατεστημένου, μια «στυλιζαρισμένη» κατάσταση, μια επαγγελματική ιστορία ρουτίνας χωρίς διαφυγή από την καθημερινότητα. Δηλαδή κάθε μέρα τα ίδια πράγματα!!! Σφραγίδα, θεώρηση, πρωτόκολλο και πάλι από την αρχή.
-Θεωρείτε ότι οι πόρτες άνοιξαν πιο… εύκολα λόγω του ονόματος που «κουβαλάτε»; Το επίθετό σας ήταν η άδεια «παραμονής» στο χώρο;
-Σε ηλικία 18 ετών, μόλις ξεκίνησα τις ακαδημαϊκές σπουδές μου θέλησα παράλληλα να ασχοληθώ ενεργά και με τη δημοσιογραφία. Ο πατέρας μου στα μέσα τις δεκαετίας του ‘80 ήταν διευθυντής σε μια από τις πιο ιστορικές εφημερίδες της χώρας τη «Βραδυνή». Ενώ θα μπορούσα να επιλέξω την εύκολη λύση της εφημερίδας που διηύθυνε ο πατέρας μου, προτίμησα όμως μια… άμισθη θέση στην «ΑΚΡΟΠΟΛΗ», να γράφω για το νερό της λίμνης του Μαραθώνα, εάν άλλαξε η στάθμη του και κάποια μονόστηλα από την επαρχία. Για 18 μήνες, χωρίς αμοιβή, ούτε καν τα οδοιπορικά μου. Στη συνέχεια μπήκε στη ζωή μου το Mega και το ερέθισμα της τηλεόρασης.
-Και ο αδελφός σας, ο Γιάννης Σαραντάκος- είναι δημοσιογράφος. Ανταγωνισμός ανάμεσά σας υπάρχει;
-Παράλληλα με μένα ξεκίνησε τη δημοσιογραφική του καριέρα και ο αδελφός μου στο χώρο του πολιτικού ρεπορτάζ. Διαφορετικά πεδία δράσης, μια και εγώ ασχολούμαι με όλα τα είδη του ρεπορτάζ με έμφαση στο οικονομικό. Δεν σας κρύβω ότι καημός μου είναι το… αθλητικό ρεπορτάζ κι όποτε μπορώ δε διστάζω να προσφέρω τις υπηρεσίες μου. Ανταγωνισμός για ποιον λόγο; Στην αναγνωρισμότητα, στη δημοφιλία; Μακριά από μένα όλα αυτά!!! Ο αδελφός μου είναι πλέον ένας καταξιωμένος πολιτικός συντάκτης, με τις δικές του προσωπικές επιτυχίες στο χώρο του. Δεν τον βλέπω ανταγωνιστικά, και πιστεύω ότι και εκείνος πράττει το ίδιο. Δεν έχουμε άλλωστε τίποτε να μοιράσουμε.
-Βρέξει, χιονίσει είστε στο… πεζοδρόμιο. Θα προτιμούσατε να έχετε τη δική σας εκπομπή;
-Ξεκίνησα από το ελεύθερο, «μάχιμο» ρεπορτάζ, που εξιτάρει άλλωστε κάθε νέο δημοσιογράφο. Είναι το ρεπορτάζ που σε φέρνει πιο κοντά στον κόσμο, που σε κάνει να αφουγκράζεσαι τον πολίτη. Αυτόν που πλήττεται από την πλημμύρα γιατί ο δήμος δεν φρόντισε να καθαρίσει τα φρεάτια στη γειτονιά του, αυτόν που βλέπει να καίγονται τα δάση γύρω από το σπίτι του και αγωνίζεται να σώσει με μια μάνικα την περιουσία του και βλέπει την κρατική βοήθεια να έρχεται ως συνήθως κατόπιν εορτής. Αυτόν που σε αποκαλεί στο δρόμο με το μικρό σου όνομα, που σε σέβεται για αυτό που είσαι και όχι επειδή φόρας κουστούμι και γραβάτα και βρίσκεσαι σε ένα στούντιο τηλεόρασης πολύ καλά φωτισμένος ή μακιγιαρισμένος. Ο κόσμος, χωρίς να παραγνωρίζω την πολύ σοβαρή δουλειά των παρουσιαστών ή των σχολιαστών, θέλει να βλέπει τον δημοσιογράφο στο πεζοδρόμιο δίπλα στην είδηση, δίπλα στην πηγή των γεγονότων.
-Καλύπτετε το οικονομικό ρεπορτάζ. Καλές ειδήσεις υπάρχουν; Ή τις «ψάχνετε με το τουφέκι»;
-Δυστυχώς είμαστε σε μια περίοδο που το οικονομικό ρεπορτάζ είναι η αιχμή του δόρατος, όχι φυσικά εξαιτίας των καλών ειδήσεων. Η εξάρτηση από τους δανειστές μας, μας οδηγεί στην «αλίευση» δυσάρεστων ειδήσεων, που ως επί το πλείστον έχουν να κάνουν με την τσέπη μας. Από τη μια ο Ειδικός Φόρος Ακίνητων που πλήττει όλο και περισσότερους, από την άλλη οι συχνές περικοπές σε μισθούς και συντάξεις, αναγκάζει και τους δημοσιογράφους να γίνουν δυσάρεστοι. Τώρα το ζήτημα είναι το κατά πόσον ο δημοσιογράφος είναι διατεθειμένος να στρογγυλοποιήσει πράγματα και καταστάσεις. Να «χαϊδέψει αυτιά», να φανεί αρεστός. Μακριά από έμενα αυτές οι πρακτικές. Η αλήθεια πρέπει να λέγεται όσο δυσάρεστη και αν είναι. Όταν το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης παράγει δυσάρεστες ειδήσεις πως είναι δυνατόν ο δημοσιογράφος να τις κάνει ευχάριστες; Μάκαρι να υπήρχε ένα μαγικό ραβδάκι και να μην μιλούσαμε πια ούτε για περικοπές, ούτε για μηδενικές αυξήσεις ούτε για πρόσθετη φορολογία ούτε για τίποτε…
-Ακούγεται ότι θα είστε υποψήφιος στον Πειραιά στις επερχόμενες δημοτικές εκλογές; Ισχύει; 
-Από το 2007 στις βουλευτικές εκλογές που έγινε πρόταση από το κόμμα της Ν.Δ. να είμαι υποψήφιος στην εκλογική περιφέρεια της Α” Πειραιά και Νήσων, έκτοτε σε κάθε εκλογική αναμέτρηση το όνομα μου συζητείται για την εκλογική διαδικασία. Η θέση μου είναι σαφής. Θα πρέπει να παραιτηθώ από την εργασία μου και στη συνέχεια να διεκδικήσω την εκλογή μου σε οποιοδήποτε αξίωμα. Είμαι 47 χρονών. Πιστεύω ότι ακόμα ο κύκλος μου στη δημοσιογραφία δεν έχει κλείσει. Η επιθυμία μου να προσφέρω στη πόλη που γεννήθηκα, μεγάλωσα και ζω είναι δεδομένη. Πως θα μπορούσε να συμβαίνει διαφορετικά άλλωστε. Ίσως σε μερικά χρόνια να γίνει αυτό που με ρωτάτε. Και φυσικά σε καμιά περίπτωση δεν σημαίνει ότι δειλιάζω ή ότι φοβάμαι. Όταν έρθει η ώρα, γιατί θα έρθει και για μένα το συζητάμε ξανά.
-Πως σχολιάζετε μέχρι στιγμής την τηλεοπτική σεζόν μετά και τις τόσες μετακινήσεις και την ενίσχυση των δελτίων ειδήσεων;
-Η τηλεοπτική σεζόν μπήκε δυναμικά με μεταγραφές, αλλά και αποχωρήσεις. Ο ανταγωνισμός μεταξύ των δελτίων ειδήσεων όταν είναι γόνιμος βοηθά στο να υπάρχει και καλύτερο αποτέλεσμα για τον τηλεθεατή. Το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Mega χρόνια τώρα είναι πρώτο στις προτιμήσεις του κοινού. Είμαι φύσει και θέση υπέρ του υγιούς ανταγωνισμού. Πιστεύω ότι μέσα στο στενά οικονομικό πλαίσιο που ζούμε και εργαζόμαστε η τηλεοπτική σεζόν θα κυλίσει ομαλά χωρίς εξάρσεις και ανατροπές.
-H οικονομική κρίση σας έχει επηρεάσει;
-Η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει τους πάντες. Άλλους λίγο, άλλους πολύ. Είναι φανερό αυτό από τις περικοπές σε μισθούς, συντάξεις, αποδοχές. Πως είναι δυνατόν εγώ να αποτελέσω εξαίρεση; Θύμα και εγώ όπως και οι άλλοι συνάδελφοι μου των περικοπών, αγωνιζόμαστε με ιδρώτα και αίμα να τα βγάλουμε πέρα.Σαφώς και η ζωή μου έχει αλλάξει προς το χειρότερο, όπως άλλωστε των περισσοτέρων 
http://www.karfitsa.gr/2013/12/08/edo-kai-kairo-den-yparxoyn-polles-kal/

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Μελίνα Καραπαναγιωτίδου - Δημοσιογράφος