Smiley face

Τρίτη 24 Δεκεμβρίου 2013

Οffshore ελληνικών τραπεζών;;;


Σχόλιο για το πρωτοσέλιδο της Αυριανής Μακεδονίας-Θράκης:



Λέει το άρθρο πώς μπορεί να πήρες δάνειο - στην Ελλάδα ας πούμε - από oποιαδήποτε τράπεζα αλλά αυτή  πούλησε το δάνειο σου είτε σε άλλη τράπεζα του εξωτερικού, είτε σε ξένο φάνς οπότε εκεί που είχες να κάνεις με ελληνική τράπεζα (την οποια έχεις στηρίξει με τους φόρους σου) τώρα οι διακανονισμοί των δόσεων ή άλλων παραμέτρων γίνονται με ξένους.

Το έχω δει στην πράξη, όταν φίλος "κυνηγούσε' κάποιον οφειλέτη με κατάσχεση και του κοινοποιήθηκε επίσπευση από ...Αγγλική τράπεζα (ενώ είχε απαίτηση ελληνική ιδιωτική τράπεζα που όμως είχε πουλήσει το δάνειο -προφανώς πακέτο με άλλα χαρτοφυλάκια δανείων- στην Αγγλική)

To ρεπορτάζ της εφημερίδας κάνει και μία αναφορά στο νέο νόμο που δίνει το δικαίωμα στις Ελληνικές τράπεζες να ιδρύσουν offshore επενδυτικών στην αλλοδαπή. Αυτό όντως είναι περίεργο και δεν ξέρω ακριβώς τι εξυπηρετεί. Πολλά μου έρχονται στο μυαλό. Από δανειοδοτήσεις σε "δικά" μας παιδιά , μέχρι κάποιες διευθετήσεις σε κόκκινα δάνεια επιχειρηματιών που θέλουν να απελευθερωθούν από τη στενότητα της σφιχτής πλέον Ελληνικής τραπεζικής αγοράς  

Στη χώρα μας δεν μπορούμε να δώσουμε δάνειο, πχ στην επιχείρηση της Καραπαναγιωτίδου, γιατί είμαι  'μαυρισμένη" στον Τειρεσία γιατί δεν έχω πιστοληπτική ικανότητα, γιατί αν μου δώσουν θα διαμαρτυρηθούν οι άλλοι, γιατί, γιατί, γιατί...  Επιπλέον αν είμαι "κοκκινισμένη" πως θα με διευκολύνουν να κάνω... τζαμπατζάν διακανονισμούς και κουρέματα; Πουλούν  το δάνειο μου στη θυγατρική στο εξωτερικό και παρακάμπτουμε δυσκολίες

Όμως, όπως μου είπαν οικονομολόγοι-φοροτεχνικοί,δεν ισχύει ότι θα μπορούν αυτά τα αλλοδαπά τραπεζικά σχήματα να κατάσχουν ακίνητα στην Ελλάδα, διότι  το νομικό πλαίσιο ισχύει ΠΑΝΤΑ εκεί που βρίσκεται το ακίνητο, ανεξάρτητα ποιος είναι ο πιστωτής.

Δηλαδή αν είμαι οφειλέτης ενός ξένου πιστωτή με εμπράγματη εξασφάλιση ακινήτων στην Ελλάδα τότε αυτός θα πρέπει να ακολουθήσει τη νομοθεσία της Ελλάδας, όσον αφορά τον πλειστηριασμό.(σύμφωνα με τα 900 άρια άρθρα του κώδικα πολιτικής δικονομίας). Αυτό ισχύει διεθνώς εκτός κι αν ο οφειλέτης με ενεργητική εξουσιοδότηση παραιτηθεί της εγχώριας νομοθεσίας και συμφωνήσει τις διαφορές να λυθούν μέσω αγγλοσαξονικού δικαίου'. (Θα θυμάστε την περίπτωση επί κυβέρνησης Παπαδήμου για το υπόλοιπο του δανείου μετά το PSI)

Η ιστορία έγινε για να ωφεληθούν κάποιοι προνομιούχοι και όχι για να χτυπηθούν οι μικροί,που εκ των πραγμάτων και της νομοθεσίας είτε χρωστούν σε ξένο τραπεζίτη είτε σε Έλληνα ισχύουν ακριβώς τα ίδια πράγματα...

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Μελίνα Καραπαναγιωτίδου - Δημοσιογράφος