Διάβασα με θαυμασμό την είδηση ότι ένας 14χρονος έφηβος Αμερικανος από το Αρκάνσο, ο Τέιλορ Γουίλσον, κατάφερε στο γκαράζ του σπιτιού του, να κατασκευάσει συσκευή πυρηνικής σύντηξης υδρογόνου. (Το Βήμα – science σελ. 3 21/4/12).
Ο θαυμασμός μου μετατράπηκε σε έκπληξη όταν διαπιστωσα ότι ο πρόεδρος Ομπάμα τον επισκέφθηκε στο σπίτι του για να του εξηγήσει από κοντά την λειτουργία της συσκευής!
Φανταστείτε έναν πλανητάρχη, που η κάθε μετακίνησή του είναι μια μικρή εκστρατεία με σωματοφύλακες, μυστικές υπηρεσίες, συστήματα δορυφορικής ασφάλειας, θωρακισμένες λιμουζίνες, να μπαίνει στο «Αιρ Φορς 1» και να πετάει διαπολιτειακά από την Ουάσιγκτον στο Αρκάνσο, για να γνωρίσει από κοντά έναν 14χρονο έφηβο!
Εδώ βρίσκεται και η διαφορά νοοτροπίας, που προσδιορίζει τη σημασία που δίνει μία μεγάλη δύναμη στα ταλαντούχα μυαλά των παιδιών της. Στην χώρα μας φυσικά οι υπουργοί παρεβρίσκονται εθιμοτυπικά σε μερικές βραβεύσεις αριστούχων μαθητών που πάντα διοργανώνονται από ιδιωτικά ή πιστωτικά ιδρύματα και μάλλον είναι μία βαρετή – τυπική διαδικασία αφού όλοι γνωρίζουν ότι οι ταλαντούχοι θα φυγουν σύντομα για το εξωτερικό.
Και εξηγούμαι: Πριν λίγους μήνες ένας νεαρός από το Λιτόχωρο σάρωσε όλα τα διεθνή μαθηματικά βραβεία. Δεν είδα τον πρωθυπουργό να ενδιαφερθεί, έστω για σημειολογικούς λόγους, ούτε καν υπουργό ή εστω βρε αδελφέ έναν υφυπουργό να επισκεφθεί την «ταπεινή» - γι αυτόν- Πιερία και να υποβάλλει τα σέβη του στο φωτεινό μέλλον. Και αφού εμείς δεν ενδιαφερόμαστε για τα ταλέντα μας ενδιαφέρθηκε το ΜΙΤ!
Εδώ έχουμε άλλα πρότυπα και εξισώνουμε τους μαθητές. Ακόμη κι αν είναι παιδί, είναι μεγαλοφυία, είναι αναγκασμένο να πηγαίνει στο ίδιο σχολείο με τους μέτριους και να διδαχθεί τα ίδια βιβλία, από τους ίδιους δασκάλους. Στην Ευρώπη και την Αμερική υπάρχει το φαινόμενο, μαθητές που κανονικά έπρεπε να είναι στο δημοτικό, να φοιτούν στις τελευταίες τάξεις του Λυκείου. Αυτό στη χώρα μας και στην νοοτροπία μας θα ξεσήκωνε θύελλα αντιδράσεων . Ο σοσιαλισμός επιβάλλει την ισότητα ή καλύτερα τη μετριότητα…
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου