Smiley face

Τετάρτη 21 Νοεμβρίου 2012

Δεν έχω ξεπεράσει τις λίστες...



Αυτή η ιστορία με τις λίστες ελεγχόμενων φοροφυγάδων, καταθετών και πολιτικών, μου θύμισε και δυστυχως μου θυμίζει ακόμη, τους «προγραμμένους» επί δικτατορίας του Σύλλα (138-78 πχ)

Κάθε μέρα σε πίνακες ανακοινώσεων αναρτώνταν λίστες ονομάτων Ρωμαίων πολιτών που έπρεπε να συλληφθούν ως εχθροί της δικτατορίας. Οι πολίτες έτρεχαν σαν τρελοί στις αγορές για να διαβάσουν τα ονόματα των προγραμμένων. Υπήρχε και αμοιβή για την εκτέλεσή τους και θανατώνονταν επί τόπου.

Πανικός στους δρόμους από αυτούς που διάβαζαν ή πληροφορούν ότι συμπεριλαμβάνεται το όνομα τους στις περιβόητες …λίστες! Άλλοι περίμεναν με αγωνία την καθημερινή ανάρτηση και άλλοι μετανάστευαν για να γλυτώσουν την «προγραφή».

«Ώ Σύλλα, δε ζητώ να σώσω όσους θέλεις να θανατώσεις, αλλά να γλυτώσω από την αγωνία της προγραφής όσους είναι αθώοι» Αναφώνησε μέσα στο Καπιτώλιο ένας Συγκλητικός, για να πάρει την απάντηση του Λεύκιου Κορνήλιου Σύλλα ως την ιστορικότερη αλαζονική αποστροφή του δικτάτορα. «Αυτούς είχα υπ όψιν μου σήμερα. Αύριο που θα σκεφτώ και άλλους θα σας ενημερώσω».

Κάπως έτσι έχει δηλητηριαστεί ο δημόσιος βίος της χώρας μας με προγραμμένους από λίστες φοροφυγάδων, διεφθαρμένων, πολιτικών κι άλλων πολλών.
Όμως στην δημοκρατία, δεν υπάρχει διαπόμπευση πριν αποδεδειγμένα παραπεμφθεί κάποιος στην δικαιοσύνη. Και ο ελεγχόμενος δεν μαθαίνει ότι είναι σε λίστα από την τηλεόραση, αλλά από τους ελεγκτές του.
Μου έκανε δε φοβερή εντύπωση – και πια λίγα μου κάνουν εντύπωση - κι ομολογώ ότι μπερδεύτηκα εντελώς όταν άκουσα την Ελίζα Βόζεμπεργκ που είναι πρώην βουλευτής και νυν δικηγόρος να λέει ότι όταν πληροφορήθηκε πως το όνομά της ήταν σε λίστα επισκέφτηκε αυτοβούλως το ΣΔΟΕ για να ζητήσει διευκρινίσεις και εξηγήσεις.
Ζήτησε λέει , να μάθει τις καταγγελίες εναντίον της, και σε ποιo σημείο βρίσκονται οι έρευνες ώστε να συνδράμει χορηγώντας άδειες στις αρχές για άνοιγμα λογαριασμών κτλ κτλ
Εκεί έκπληκτη άκουσε ότι δεν υπάρχει καμία απολύτως έρευνα εναντίον της!!! Δεν έχω λόγους να την αμφισβητήσω. Επίσης της είπαν στο ΣΔΟΕ ότι δεν υπάρχει καμία περιβόητη λίστα ελεγχόμενων πολιτικών! - «Μα είπε ο υπουργός στην βουλή...» ψέλλισε, - «Τι να σας πούμε κυρία μου και εμείς το ακούσαμε στην τηλεόραση.» της απάντησαν… Τα ίδια ισχυρίστηκε και ο φερόμενος ως άλλος ελεγχόμενος πρώην πολιτικός και επίσης δικηγόρος Κωνσταντόπουλος και δεν έχω eπίσης κανέναν απολύτως λόγο να τον αμφισβητήσω.
«Ώ Σύλλα, Σύλλα» θα αναφωνήσω τώρα εγώ, εσένα που ο Μακιαβέλι προσέδωσε τα χαρακτηριστικά δύο ζώων, της αλεπούς (για την πανουργία) και του λιονταριού (για την γενναιότητα και την αγριάδα), βλέπεις τίποτα άλλο να κυκλοφορεί στην εποχή μας, εκτός από… ποντίκια;

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Μελίνα Καραπαναγιωτίδου - Δημοσιογράφος