Smiley face

Τρίτη, 11 Μαρτίου 2014

Λεωφορειόδρομοι ...‘Θεσσαλονικιώτικου τύπου’!


Του Κώστα Καλοκύρη*

H κατασκευή των πρώτων λεωφορειοδρόμων στα τέλη της δεκαετίας του 80  δημιούργησε ένα  κλίμα ευφορίας σε πολλούς δημότες ,  που είχαν πιστέψει  στην επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος. Βέβαια πρωτίστως  η  κυβέρνηση και δευτερευόντως  η  Δημοτική Αρχή (αν και δεν είχε  αρμοδιότητες ) η καθεμία για τους λόγους της  είχαν φροντίσει να τους παρουσιάσουν  σαν κάτι πρωτοποριακό   που ως δια μαγείας θα έλυναν  τα οξυμμένα κυκλοφοριακά προβλήματα ,φέρνοντας σαν παράδειγμα το επιτυχημένο σύστημα των λεωφορειόδρομων των πόλεων του εξωτερικού…

ΑΛΛΑ… ΣΚΟΠΙΜΩΣ,  δεν αναφέρθηκαν στην χρήση των λεωφορειόδρομων  αποκλειστικά από τα λεωφορεία και στην διαρκή και συστηματική παρακολούθηση τους με χρήση καμερών. ΣΚΟΠΙΜΩΣ δεν μίλησαν για κατασκευή λεωφορειόδρομων όπου αυτό ήταν τεχνικά εφικτό  με έναν τέτοιο  τρόπο που να είναι σχεδόν αδύνατη  η είσοδος σε αυτούς άλλων οχημάτων…. ΣΚΟΠΙΜΩΣ, δεν αναφέρθησαν στην συνεχή και 24ωρη λειτουργία των εκεί λεωφορειόδρομων του εξωτερικού, σε μια λειτουργία που διαρκεί 365 μέρες τον χρόνο …

ΚΑΝΕΝΑΣ τους δεν  ενδιαφερόταν για την επίλυση των κυκλοφοριακών προβλημάτων της πόλης,την ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς,την δημιουργία γραμμής τραμ, το μετρό,τη θαλάσσια συγκοινωνία. Ενδιαφερόταν αποκλειστικά  για τα κομματικά τους συμφέροντα και έτσι  στο βωμό αυτών  θυσιάστηκαν οι συγκοινωνίες. Άρχισαν ατέρμονες συζητήσεις κατηγορώντας η  κυβέρνηση, την δημοτική αρχή και αντίστροφα, τις λύσεις που πρότεινε η κάθε πλευρά.  

Τελικά …δημιούργησαν  τους ‘’λεωφορειόδρομους θεσαλλονικιωτικου  τύπου ’’, δηλαδή λεωφορειόδρομους  χωρίς αστυνόμευση, με ελεύθερη στην πράξη  είσοδο οχημάτων, λεωφορειόδρομους που δεν λειτουργούν τα σαββατοκύριακα και τις αργίες , λεωφορειόδρομους στους οποίους υποτίθεται θα επιτρέπεται η φορτοεκφόρτωση κάποιες συγκεκριμένες ώρες  για να καταλήξουν  να γίνονται συνεχώς…  Μοιραία, οδηγήθηκαν  στην  απαξίωση και στην κατάργηση  των πλεονεκτημάτων που θα είχαν και στην αρρωστημένη κατάσταση που βιώνουν  καθημερινά οι επιβάτες  και οι οδηγοί  των λεωφορείων.

 Η παρούσα Δημοτική Αρχή  δυστυχώς ακολούθησε την ίδια  πεπατημένη πολιτική των προκατόχων της... Δεν συγκρούστηκε με εκείνα τα συμφέροντα που οδήγησαν τους λεωφορειόδρομους  σε αυτή την απαξίωση.  Με πρόσχημα την κατασκευή του μετρό συνέχισε να επιτρέπει  τις φορτοεκφορτώσεις, την ελεύθερη είσοδο  σε αυτούς των ταξί, συνέχισε την μερική λειτουργία αυτών  κάποιες ώρες την μέρα. Με πρόσχημα την κατάργηση της δημοτικής αστυνομίας τους εγκατέλειψε στην τύχη τους  και εναπόθεσε στον πατριωτισμό των δημοτών την εύρυθμη λειτουργία τους. Με πρόσχημα την οικονομική κρίση  ξέχασε να τους συντηρήσει ..

ΕΙΝΑΙ ,κρίμα για την ΠΟΛΗ ΜΑΣ…που αυτή η Δημοτική Αρχή δεν έχει να επιδείξει ΤΙΠΟΤΑ  και σε αυτόν τον τομέα ...

Υστερόγραφο: Για να αποδοθεί  δικαιοσύνη στην απερχόμενη Δημοτική Αρχή σημειώνουμε ότι το μόνο έργο που έχει να επιδείξει  είναι η κατασκευή λεωφορειοδρόμων  στην λεωφόρο  Ανθέων, λεωφόρο  Στρατού και στην οδό Αγγελάκη. Τώρα αν αυτοί  θα   βοηθήσουν  στην γρήγορη μετακίνηση των επιβατών των λεωφορείων ή  θα ακολουθήσουν την τύχη των  υπολοίπων  ‘θεσαλλονικιώτικου  τύπου’ λεωφορειοδρόμων  δεν χρειάζεται  μεγάλη  συζήτηση …

*ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ  ΝΙΚ. ΚΑΛΟΚΥΡΗΣ
ΤΟΠΟΓΡΑΦΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ
ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ
Πολυτεχνείου 19, Τ.Κ. 54626,  Θεσ/νίκη
 Τηλέφωνο & Fax. 2310-511401  
 Κινητά:  6999565640 & 698723576     Ε-mail  kkalokyris@gmail.com

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Μελίνα Καραπαναγιωτίδου - Δημοσιογράφος