Smiley face

Δευτέρα 2 Ιουνίου 2014

Σχέδιο δράσης για την ΕΣΗΕΜ-Θ και τα ΜΕΛΗ ΤΗΣ!

...το οποίο συν­υπογράφουμε σήμερα

 η Χριστίνα Αβδελά,
 ο Δημήτρης Ασπροπούλης,
 η Σημέλα (Μελίνα) Καραπαναγιωτίδου, 
 ο Νίκος Λαδιανός,
 η Αφροδίτη Χρυσοχόου και
 ο Γιώργος Αδάμ,

με την ευκαιρία των εκλογών της 3ης Ιουνίου 2014, για την
ανάδειξη νέας διοίκησης στην ΕΣΗΕΜ­Θ, επιχειρεί να απαντήσει
(σε αδρές γραμμές), με προτάσεις, επιχειρήματα, πλαίσια
ακριβούς πληροφόρησης και χρονοδιαγράμματα, στα αγωνιώδη
ερωτήματά σας:

 για την απασχόληση και την ανεργία, 
 για την κοινωνική ασφάλιση και τις συντάξεις, 
 για τη λειτουργία της ΕΣΗΕΜ­Θ, 
 το ρόλο της ΠΟΕΣΥ και 
 όσα συνθέτουν τα τελευταία χρόνια το εφιαλτικό σκηνικό 
που δοκιμάζει το δημοσιογραφικό κόσμο και τη ζωή μας. 

Το τετράμηνο που ακολουθεί (πρώτο της 24μηνης θητείας του
νέoυ διοικητικού συμβουλίου), θα πρέπει να διασφαλίσουμε, με
ξεκάθαρο και οριστικό τρόπο, τους όρους άσκησης της
δημοσιογραφίας στη χώρα μας.

Πρέπει όλοι μαζί, με τη συμμετοχή, τη συνεργασία, τη δράσησ΄
έναν, τελικό, αγώνα, ως το τέλος Σεπτεμβρίου, να προλάβουμε
­μέσα σε ασφυκτικές προθεσμίες­. ν' αποτρέψουμε χειρότερα και
ν' ανακτήσουμε, απέναντι σε μαύρο και γκρίζα, όσα θα
διαμορφώσουν το πεδίο αξιοπρεπούς συνέχειας και πορείας του
κλάδου στο καλύτερο.

Καλούμε, στην ανυποχώρητη αυτήν προσπάθεια, με το
συγκεκριμένο σχέδιο δράσης, όλες και όλους (τις) τους
συναδέλφους.
Την οφείλουμε αυτήν την εκστρατεία,σε όλο το δημοσιογραφικό
κόσμο και στην ιστορία της Ένωσης.
Τι μπορούμε να πετύχουμε;
Πως θα φτάσουμε στα καλύτερα αποτελέσματα;

Το Α είναι η Απασχόληση και μάλιστα, σε συνθήκες και όρους
που, κατά καταστατική δέσμευση, θα συνδέονται με συλλογικές
διαπραγματεύσεις και κοινωνική ασφάλιση.
Η ΕΡΤ (ΕΡΤ­3 και περιφερειακοί σταθμοί της ΕΡΑ) μετά το σοκ
του “μαύρου” που οδήγησε, βίαια, στην ανεργία(δεν τηρήθηκε η
νομιμότητα και παρακάμφθηκαν Ευρωπαϊκά κεκτημένα ), τόσους
εργαζόμενους, επιχειρείται (χωρίς σχέδιο και προγράμματα), να
υποκατασταθεί από Οργανισμό ο οποίος είναι αδύνατον (με τις
συνθήκες που διαμορφώθηκαν) να εκπληρώσει τη Συνταγματική
υποχρέωση για την Ενημέρωση.

Με κοινοτική οδηγία, η οποία επίμονα επαναλήφθηκε, από το
1999 έως και το 2004, ολοκληρώθηκε το Δεκέμβριο του 2006(Π.Δ.
64), η διαδικασία μετατροπής των συμβάσεων που υπέκρυπταν
εξαρτημένη σχέση εργασίας, σε συμβάσεις αορίστου χρόνου.
Η EΣΗΕΜ­Θ έχει την εμπειρία ενός πολυετούς αγώνα(από το
1999),έως ότου επιτευχθεί αυτό.

Με τον εφαρμοστικό νόμο, στον οποίο υπάρχει, σε οριστική
μορφή,ενσωμάτωση της απόφασης (από το ΣτΕ) για τη
Συνταγματικότητα του Π.Δ., προβλέπεται ­ορίζεται με αμετάκλητο
τρόπο­ το πλαίσιο λειτουργίας της ΕΡΤ, η οποία εξαιρέθηκε τότε
­και από τις ΔΕΚΟ, με προσωπικό που “να καλύπτει” τις
πραγματικές ανάγκες.

Αυτό έρχεται, σήμερα, σε ευθεία αντίθεση, με τη δραματική
συρρίκνωση στον αριθμό δημοσιογράφων κι άλλων εργαζόμενων,
στην (ως τον Ιούνιο του 2013) ΕΡΤ­3 και το μηδενισμό του
προσωπικού των Περιφερειακών Σταθμών της ΕΡΑ (στη
Μακεδονία, τη Θράκη κ.α.).

Στην πρόσφατη γενική συνέλευση της ΕΣΗΕΜ­Θ, ο νομικός
σύμβουλος, ενημέρωσε για τις τελευταίες αποφάσεις σε Αθήνα,
Κρήτη κ. α.

Η πρότασή μας: 

Από τις αμέσως επόμενες ημέρες, ν' αναλάβει πρωτοβουλία η
ΕΣΗΕΜ­Θ, ώστε σε συνεργασία και συμπαράταξη με την ΠΟΕΣΥ
και την ΕΣΗΕΑ, να ενημερώσουν και να ζητήσουν από
συγκυβέρνηση και κόμματα, ν' αναθέσουν στα μέλη της
διαπαραταξιακής επιτροπής της Βουλής και τη νομική υπηρεσία,
να επεξεργαστούν, άμεσα, σχέδιο για την επαναλειτουργία της
Δημόσιας Τηλεόρασης, με βάση τα όσα προβλέπονται από το
ισχύον Σύνταγμα, αλλά και την ευρωπαϊκή νομοθεσία, η οποία
είναι υπέρτερη της εθνικής. Το εγχείρημα που είναι σε εξέλιξη
 (Ν), τους τελευταίους μήνες, πρέπει ν' ανακοπεί (εξελίσσεται στα...τυφλά)
και στην κατεύθυνση αυτή να αναπτυχθεί, με τις προτάσεις όλων των
εμπλεκόμενων, σχέδιο το οποίο να εξασφαλίζει ανεξάρτητη
λειτουργία, με δημόσιο, διαπαραταξιακό, κοινωνικό και
οικονομικό έλεγχο, στο νέο Οργανισμό, ο οποίος πρέπει ν'
απεγκλωβιστεί από τον εναγκαλισμό της όποιας κυβέρνησης.

 Να προβλεφθεί λειτουργία οικονομικής και κοινωνικής
επιτροπής, στην οποία να υπάρξει, εκτός της παρουσίας
δημόσιων λειτουργών και εκπροσώπηση πολιτών ­
επιστημόνων, οι οποίοι ως καταναλωτές καταβάλλουν το
τέλος για τη Δημόσια Τηλεόραση.

 ­Οι συχνότητες και οι πλατφόρμες εκπομπής, οι
εγκαταστάσεις, τα οικόπεδα και όλα τα περιουσιακά
στοιχεία (μηδέ των πνευματικών δικαιωμάτων, στο υλικό
των ενημερωτικών εκπομπών, των άλλων εκπομπών
και των ψυχαγωγικών προγραμμάτων), στην εκκαθάριση, δεν
πρέπει να εκποιηθούν και ν' αποδοθούν τα έσοδα, στο
υπουργείο Οικονομικών, αλλά ως ακίνητη και κινητή
περιουσία, να περιέλθουν στο νέο Οργανισμό. Τα όσα
(χρήματα) πάρουν από την πώληση ακινήτων (όπως σε
Περαία­Αγία Τριάδα ), να διατεθούν για οικονομικές
υποχρεώσεις απέναντι στους εργαζόμενους και στα
Ασφαλιστικά Ταμεία, για εισφορές που δεν έχουν
καταβληθεί, τα προηγούμενα χρόνια.

 ­να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση, με βάση τα όσα
προβλέπονται από τις συμβάσεις ΕΣΗΕΑ­ΕΡΤ και τις
κλαδικές συμβάσεις, ώστε να “καλυφθούν” ασφαλιστικά
(έως και τρία χρόνια), αυτοί που έχουν κατοχυρώσει
συνταξιοδοτικό δικαίωμα ή προσεγγίζουν τους όρους, για
πλήρη συνταξιοδότηση.
Οδηγός μπορεί να είναι η ρύθμιση, για τους άνω των 55 χρόνων,
εργαζόμενους.
Επισήμανση: 
οι συγκεκριμένες προτάσεις, δεν ακυρώνουν (σε καμιά 
περίπτωση) το δικαίωμά μας, να αναζητήσουμε στα πλαίσια της 
συνδικαλιστικής ηθικής, ευθύνες από το προεδρείο της 
απερχόμενης διοίκησης, η οποία υπεκφεύγει ή επιδίδεται σε 
δικαιολογίες για αγώνες που δεν έδωσε (...ανέκδοτοι αγώνες). 

Στη Δημόσια Ραδιοτηλεόραση, όπως και στα Δημοτικά
Ραδιοτηλεοπτικά Μέσα, τα οποία επίσης έχουν δημοτικό
­δημόσιο χαρακτήρα, αλλά από την ίδρυση και (πρώτη)
λειτουργία τους, αναγνωρίζονται ως ειδικού σκοπού μέσα και σε
καμιά περίπτωση, δεν είναι δημόσια (ίσα­ίσα δημιουργήθηκαν,
από το 1987, για να “σπάσει” το, μονοπωλιακού, ως τότε,
χαρακτήρα κρατικό ραδιοτηλεοπτικό καθεστώς), έχουν επιβληθεί
με ΚΥΑ (Κοινή Υπουργική Απόφαση), οι όροι αμοιβής των
δημοσιογράφων, σε μια οριζόντια και ...“τυφλή” προσπάθεια να
καταργηθεί η κλαδική και η συλλογική διαπραγμάτευση.

Το παράδοξο, που συνυπάρχει σ' αυτήν την ΚΥΑ, δίνει κάθε
δικαίωμα στα συνδικαλιστικά μας όργανα, να αποκαταστήσουν τη
σύμβαση.

Για τους εργαζόμενους στη Δημόσια Ραδιοτηλεόραση και τους
δημοσιογράφους των Δημοτικών ΜΜΕ, η ΚΥΑ αναγνωρίζει και
ενσωματώνει, όλα τα θεσμικά αιτήματα των κλαδικών
συμβάσεων.

Απομένει στην ΕΣΗΕΜ­Θ, την ΕΣΗΕ­Α και την ΠΟΕΣΥ, να
αναλάβουν, συνολικά ­πανελλαδικά, πρωτοβουλία για την
αποκατάσταση, με προσεκτικά, σταθερά και ρεαλιστικά βήματα,
των συλλογικών διαπραγματεύσεων και το ξαναστήσιμο των
κλαδικών συμβάσεων, με βάση τους όρους που σήμερα έχουν
διαμορφωθεί.

Μετά τις απολύσεις και τις “εθελούσιες” εξόδους, υπάρχει
δυνατότητα να προταθούν σχέδια(συλ. σύμβασης),
υπολογίζοντας πάντα­ το πραγματικό κόστος, για τις αμοιβές
που συρρικνώθηκαν, δραματικά. Εφημερίδες, ραδιοτηλεοπτικά μέσα,
λειτουργούν με το μισό από το προσωπικό που είχαν και περιορίζουν
τον ενημερωτικό χαρακτήρα τους.

Χρειάζεται, επιτέλους, ν' αναληφθεί εκστρατεία για ν' αναδειχθεί
το δημοσιογραφικό έργο, με όρους ποιότητας και να σταματήσει
η υποτίμησή του ή η σύγκρισή του, με υποπροϊόντα
αναπαραγωγής ή τις “ριπές” προπαγάνδας, οι οποίες
τραυματίζουν την Ενημέρωση που έχουν ανάγκη, οι πολίτες,
περισσότερο παρά ποτέ, σε περίοδο κρίσης.

Οι ραδιοτηλεοπτικοί σταθμοί που εξακολουθούν να λειτουργούν
στη Θεσσαλονίκη, οι ελάχιστοι που μπήκαν, το τελευταίο
διάστημα στο πλάνο, αλλά και όλα τα Μέσα στην Περιφέρεια
(Μακεδονία και Θράκη), χρειάζεται να υποστηριχθούν από την
ΕΣΗΕΜ­Θ, ύστερα από διμερείς ή πολυμερείς προγραμματικές
συμφωνίες, ώστε να ξεπεράσουν τα προβλήματα, χωρίς απώλειες
σε θέσεις απασχόλησηςΑδιαπραγμάτευτη προϋπόθεση η εκπλήρωση, των υποχρεώσεων
προς τους δημοσιογράφους και άλλους εργαζόμενους και η
ανάσχεση απολύσεων.

Θεμελιώδες ζήτημα, για την ΕΣΗΕΜ­Θ και την Ενημέρωση στην
πόλη, αποτελεί η αποκατάσταση, αλλά σε ειλικρινή βάση, των
σχέσεων με τις παραδοσιακές εφημερίδες, οι οποίες έχουν να
παίξουν και στο μέλλον πολύ σημαντικό ρόλο.
Το...Ταμείο, για τα Ασφαλιστικά Ταμεία (μας).

Η Κοινωνική Ασφάλιση είναι συνώνυμη της (δημοσιογραφικής)
ζωής μας. Έχει δρομολογηθεί, η αλλαγή­ αναθεώρηση του
καταστατικού της Α΄ Διεύθυνσής του (π.ΤΣΠΕΑΘ) και του
ΕΤΑΠ­ΜΜΕ. Το ζήτημα αυτό συνδέεται, άμεσα με το θέμα ­αίτημα,
για την ασφάλιση των δημοσιογράφων που απασχολούνται στο
διαδίκτυο.

Η αύξηση των πόρων των Ταμείων (ΕΤΑΠ­ΜΜΕ, ΕΔΟΕΑ­Π), που
συνδέονται, θεμελιωδώς και με τον κοινωνικό πόρο
(αγγελιόσημο), είναι προτεραιότητα ζωής. Ο περιορισμός της
εισφοροδιαφυγής, είναι ο παράλληλος, επίσης κρίσιμος, στόχος.

Η απασχόληση και η σύνδεσή της, με την κοινωνική ασφάλιση,
αλλά και τους όρους των αμοιβών των δημοσιογράφων και των
άλλων εργαζόμενων, αποτέλεσε πεδίο δράσης, στο οποίο
διαμορφώσαμε κατακτήσεις, από το 1995.

Με νομοθετικές ρυθμίσεις “άνοιξε” το ΤΣΠΕΑ­Θ, μετά το 1987, για
τους εργαζόμενους στους ραδιοφωνικούς και τους τηλεοπτικούς
σταθμούς, αλλά δεν εναρμονίστηκε μ΄ αυτές το καταστατικό του.
Είναι, επιτέλους, ώρα να δοθεί οριστική και αποτελεσματική
λύση, τόσο στην ασφάλιση των δημοσιογράφων που το έργο τους
προβάλλεται σε διαδικτυακούς τόπους, όσο και στην ασφάλιση
του δημοσιογραφικού έργου για να μη χάνονται οι πόροι.
Ειδική πρόβλεψη υπάρχει από το 2005 για την απασχόληση, σε
δημοσιογραφικό έργο και η αμοιβή με δελτία παροχής
υπηρεσιών. Από τον ιδρυτικό νόμο του ΕΤΑΠ­ΜΜΕ, προβλέπεται η λειτουργία
Διεύθυνσής του, στη Θεσσαλονίκη (υπάρχει και ιδιόκτητος
χώρος).

Επι­ μένουμε σε αυτό για να τερματιστεί το καθημερινό της
μαραθώνιας ταλαιπωρίας, όσων επιχειρούν να επικοινωνήσουν με
την Αθήνα.

Η πρόταση: 
χωρίς καθυστερήσεις ­ούτε μιας ημέρας­ σε μια συνάντηση
(μπορεί να έχει τη μορφή κοινής συνεδρίασης, με τους νομικούς
συμβούλους των Ενώσεων και της ΠΟΕΣΥ), επικαιροποιούνται τα
σχέδια με τις συγκεκριμένες διατάξεις για την επέκταση του
δικαιώματος ασφάλισης όσων εργάζονται στο διαδίκτυο και
κατατίθενται, αμέσως, στην οριστική τους μορφή, στα Ταμεία.
Γίνονται οι επιβεβαιώσεις, οι συγκρίσεις, οι όποιες διορθώσεις
χρειάζονται και πιέζουμε να ψηφιστούν.
Από τις πρώτες συνεδριάσεις, να διαμορφώσουμε πλαίσιο αγώνα,
με πολύ προσεκτικές κινήσεις ώστε να διασφαλιστεί, στο σύνολό
του (χωρίς την ποσοστιαία περικοπή ­10%) το αγγελιόσημο και να
αποδίδεται και από διαφημίσεις ­καταχωρήσεις, σε διαδικτυακούς
τόπους.
Τα όσα αναφέρονται σε φόρους υπέρ τρίτων κ. α., αποτελούν
“διαρροές” οι οποίες μόνον τους ασφαλισμένους στα
συγκεκριμένα ταμεία, δεν εξυπηρετούν. Πρωταρχικός στόχος
είναι η διασφάλιση του πόρου. Αυτό που αναφέρεται στην
εισηγητική έκθεση, για την ενοποίηση που έγινε πέρσι, χωρίς
ερμηνείες μιλά για “εξορθολογισμό”.
Η ΕΣΗΕΜ­Θ, η ΠΟΕΣΥ, η ΕΣΗΕ­Α και τα Ταμεία, πρέπει να
επιμείνουν στην επιστροφή των χρημάτων που υπεξαιρέθηκαν, με
το “κούρεμα”.

Η ενυπόγραφη πρόταση που υποβάλαμε (Γ. Αδάμ) ζητούσε, 
επίμονα και επειγόντως, να κάνουν οι υπηρεσίες και των δυο 
Ταμείων, το Νοέμβριο του 2011, προϋπολογισμό τριετίας ή 
τετραετίας (αξιοποιώντας τα στοιχεία των υπηρεσιών τους)
 και ζητήσουν να “καλυφθεί” από τα αποθεματικά τους το σύνολό
τους (συντάξεις, επιδόματα, δαπάνες για ιατρικές ανάγκες,
φάρμακα, κοινωνικές παροχές και άλλα).
Για την ενημέρωσή σας και την ιστορία, αναφέρουμε ότι ενώ όλες
οι τράπεζες (μηδέ της ΤτΕ), δεν κατευθύνουν, ποτέ, κεφάλαια
(αποθεματικά, επενδυτικά, ίδια, καταθέσεις και άλλα), στο
σύνολό τους σε μια επιλογή (η διασπορά ­τοποθέτηση είναι
καθεστώς στη λειτουργία των τραπεζών), μετέτρεψαν κατά 100%
τα αποθεματικά σε ομόλογα.
Η επανεκκίνηση του μηχανισμού είσπραξης του αγγελιοσήμου και
η αξιοποίηση του Κώδικα Είσπραξης Δημόσιων Εσόδων, ανοίγει
ένα δρόμο για ν΄ αυξηθούν τα έσοδα από ληξιπρόθεσμες οφειλές
ΜΜΕ και άλλων. Η ρύθμιση χρεών απέδωσε, σε ένα μήνα, δυο
εκατομμύρια ευρώ. Ίσως, απέδιδε στη συγκεκριμένη συγκυρία, η
υλοποίηση παρεμβάσεων σε τράπεζες, στις οποίες κατέληξε
μεγάλο μέρος των αποθεματικών, ώστε από τη χαμηλότοκη
χρηματοδότηση εκδοτικών ή ραδιοτηλεοπτικών επιχειρήσεων,
μικρό μέρος αυτής ν' αποδίδεται στα Ταμεία, έναντι
ληξιπρόθεσμων οφειλών τους.
Στον ΕΔΟΕΑΠ, όπως αναδείχτηκε και από τις γενικές συνελεύσεις
στις οποίες δεν εγκρίθηκε ο απολογισμός που κατατέθηκε από
την προηγούμενη διοίκηση,τη σημερινή κατάσταση διαμόρφωσαν
και καθόρισαν, επιλογές, παραλείψεις και, συνολικά, η
διαχείριση (δια­χείριστη, μπορείς να διαβάζεις). Με φόντο,
βέβαια, το σκηνικό των άδικων, οριζόντιων και εφιαλτικών
μέτρων που επέβαλαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις και η
συγκυβέρνηση μετά το 2012.
Στα όσα αφορούν τη διεκδίκηση της επιστροφής των χρημάτων
που “κουρεύτηκαν”, πρέπει να τονιστεί ότι η συμπαράταξη των
Ενώσεων και της ΠΟΕΣΥ, για την προάσπιση των πόρων των
Ταμείων, σε διαρκή και επίμονη διάταξη, είναι όρος
αποτελεσματικότητας.

Το ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ που σας προτείνουμε, όχι μόνον για το 
διάστημα Ιούνιος ­Σεπτέμβριος 2014, αλλά συνολικά για τη διετία 
ως τον Ιούνιο του 2016, συμπεριλαμβάνει, επίσης, προτάσεις για 
τη θεσμική λειτουργία της ΕΣΗΕΜ­Θ, την αξιοποίηση των 
ευκαιριών από προγράμματα και χορηγίες, τη διαχείριση και 
τον έλεγχο, σε καθημερινή βάση, των οικονομικών και της 
δραστηριότητας της διοίκησης. Από τους χώρους της ΕΣΗΕΜ­Θ,
θα ξεκινά συντονισμένα η προσπάθεια διασύνδεσης προσπαθειών
(σε ειδικές εκδόσεις και σε έντυπα­ περιοδικής μορφής, με χορηγίες),
ανέργων συναδέλφων που θα συγκλίνουν σε δείγματα γραφής και
ρεπορτάζ.

Σας καλούμε, σήμερα, χωρίς καμιά εξαίρεση, στην προσπάθεια 
για την Ένωση και την Ενημέρωση. Για το συνδυασμό 
“Δημοσιογράφοι Συμμετέχουν ­ Ένωση 
Δημοσιογράφων” 

 Χριστίνα Αβδελά,
 Δημήτρης Ασπροπούλης,
 Σημέλα(Μελίνα) Καραπαναγιωτίδου
 Νίκος Λαδιανός
 Αφροδίτη Χρυσοχόου
 και Γιώργος Αδάμ

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Μελίνα Καραπαναγιωτίδου - Δημοσιογράφος